Skrevet af: Jytte Bøje, 7. juni 2010 kl. 14.51
Jeg er begyndt min egen lille jordbæravl. Indtil videre er jeg kommet op på 25 forskellige sorter (købte planter).
Jeg har også forsøgt mig med jordbærfrø, men dette er ikke blevet til noget som helst. Jeg har ellers nøje fulgt såvejledningen på frøposerne, men der kommer ikke nogle planter!!! Er der nogen derude som har prøvet dette med held???
Er der nogen som ved, hvad jeg skal gøre eller hvad jeg evt. gør forkert.
På nuværende tidspunkt har følgende sorter:
Elsanta - Ostara - Salsa - Everest - Florin - Florence - Darselect - Yamaska - Elan - Korona - Honeyeye - Sing Sengana - Sonata - Symfony - Dania - Pink - Deep Rose - Pink Panda - Polka - Dybdal - Evie - Bakker - Kingsize klatrende - Maxim Gigantilla - Zepfyr.
Hvis der er andre derude som har nogle andre sorter vil jeg meget gerne høre fra Jer. Måske kan vi bytte eller købe.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
Skrevet af: Georg Rasmussen, 7. juni 2010 kl. 22.41
Vil gerne bytte, Jeg har sorten "Ostara"som er remonterende og vil gerne have J.A.Dybdahl hvis det er den rigtige, d.v.s at den har grønne spidser når den er moden.
Med Venlig Hilsen
Georg
Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 8. juni 2010 kl. 8.04
hej jytte
jeg har godt nok ingen at bytte med , men kender af navn flere af dem og vil da meget gerne købe nogle. jeg bor nær slagelse, men du bor du langt væk så sender du bare . betaler da for dem
med venlig hilsen hans
Skrevet af: Jytte Bøje, 9. juni 2010 kl. 11.44
Hej Hans
Det gør ikke noget at du ikke har noget at bytte med, det finder vi latid ud af.
Jeg bor nu kun i Ishøj lige uden for København så det er ikke så langt. Jeg er tit i Jyderup og der er ikke så langt til Slagelse eller sender jeg bare med POSTEN. Du kan bare lade mig vide, hvilke sorter du er mest interesseet i??? Så finder jeg nogle nye gode skud til dig. Dette bliver selvfølgelig ikke før om ca. 1-2 måneder, jeg er først lige igår rigtigt begyndet at sætte skud i små potter og der skal lige have nogle rigtige gode rødder først, så du får mest glæde ud af dem. Men lad høre fra dig, så skriver jeg dig på min liste. Send evt. navn og adresse eller email.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
jb@ishoejby.dk
Skrevet af: Jytte Bøje, 9. juni 2010 kl. 11.48
Hej Georg
Jeg har en masse af sorten Ostara, men senere på året har jeg friske nye skud af Dybdal og det er dem med de grønne spidser.
Vi finder sikkert noget at bytte med, jeg går også op i frugtbusk og blomster
så der er altid noget at bytte med.
Men lad høre fra dig, så skriver jeg dig på min liste. Send evt. navn og adresse eller email.
Med venlig hilsen
Jytte Bøje
jb@ishoejby.dk
Skrevet af: Oleksander Mishukov, 9. juni 2010 kl. 14.15
Hej Jytte,
Jeg har købt mine frø med Ostara og Florian jordbærsorte i Thomson&Morgan. Spiring var 100% og alle planter vokser nu fint i min have.
Jeg har ikke gjort noget specielt, bar har følget de instruktioner, som står på posene. Det kan også findes på nettet: www.tandmworldwide.com/seeds1/product/998/1.html
Det eneste jeg var meget opmærksomt på at jorden skal altid være fugtig.
I denne år har jeg købt Ostara frø fra Weibulls i Bilka. Ud fra 10 frøerne har kun 2 spiret :-(
Mvh,
Oleksander
Skrevet af: Jytte Bøje, 10. juni 2010 kl. 9.42
Hej Oleksander
Jeg har i år sået 2 poser jordbærfrø som jeg har fået fra Spanien som hedder Flores de España og efter meget lang tid jeg tror over 3 mdr. har jeg fået 10 meget små planter som jeg ikke har plantet ud i haven endnu, de står lunt på min udestue, men jeg håber de bliver så store i år at de kan komme på friland.
Jeg har og prøvet at så Temtation, 2 slags Perenn, men dem har jeg ikke set skyggen af endnu, de står mørkt og lunt herinde på mit kontor. Jeg har også fulgt anvisningen på poserne, men det går meget langsomt og jeg er måske for utålmodig.
mvh
Jytte Bøje
Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 10. juni 2010 kl. 21.50
hej jytte
det er bare super , at du har flere slags har sendt dig en mail.
med venlig hilsen hans
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Bytning af jordbærplanter