Skrevet af: Guro Haugen, 27. maj 2010 kl. 21.56
Jeg har nogen planter i overskud efter jeg har været igang med at flytte nogle, og tænkte at der måske er nogen der har lyst til et par da jeg ikke er meget for at smide dem ud! Jeg har bla pontisk malurt og hvid katteurt. Malurten er rigtig flot med sølvgrønne blade, og god til fx snaps. Jeg bytter gerne i ramsløg eller noget andet jeg måske ikke ved jeg kunne bruge ;o) Ellers giver jeg dem selvfølgelig også gerne væk! Jeg bor i Hirtshals
Skrevet af: Anne Davidsen, 28. maj 2010 kl. 21.21
Hej,
jeg er meget interesseret i begge planter, og vil gerne sende dig ramsløg plus evt. andet (hvad med lilla hundetænder)? Mvh Anne
Skrevet af: Guro Haugen, 30. maj 2010 kl. 14.21
Super! :o) Hvor bor du? Har du et godt tips til hvordan jeg kan sende dig planterne på en mest mulig skånsom måde? Jeg tager gerne imod dine ramsløg, men har læst lidt om hundetænder på nettet, og tror ikke de passe så godt i min have, da de åbenbart helst vil have skygge, og det har jeg ikke meget af i min sydvendte have...kun halvskygge i læ af nogen større planter...
Kh Guro
Skrevet af: Anne Davidsen, 30. maj 2010 kl. 15.46
Hej, jeg bor i Holstebro. Hundetænder kan sagtens gro i halvskygge, jeg har dem selv i fuld nogle af stederne, men ellers kan der være så meget andet. se evt. planteliste på min hjemmesiden www.nisserogtrolderier.dk. Man kan godt sende planter ved at tage en af jorden af rødder og lægge lidt fugtig køkkenrulle omkring rødderne og derefter en plastpose. Mvh Anne
Skrevet af: Guro Haugen, 1. juni 2010 kl. 10.50
Hej igen :o)
Jeg har kigget på din hjemmeside, og må sige at du har jo enormt mange spændende planter!! :o) På min ønskeseddel står der så følgende: mjødurt!, hestemynte, rosenmynte og spansk kørvel. Hvis du har lyst til at dele en eller flere af disse i tillæg til ramsløgen, ville jeg blive et endu lykkeligere menneske;o) hehe Har i øvrigt mere der måske kunne være af interesse for dig? Frø af kæmpevalmue og kvan, samt en del af min fyldte romerske kamille som dufter dejligt og er skøn som the...
Kh Guro
Skrevet af: Anne Davidsen, 1. juni 2010 kl. 20.07
Hej, hvor herligt. Jeg er interesseret i dine frø, hvis det blot ikke er den orangerøde kæmpevalmue, men rigtig rød eller lyserød. Min Hestemynte er desværre gået ud, men det øvrige kan jeg klare mvh. Anne
Skrevet af: Guro Haugen, 1. juni 2010 kl. 21.18
Jeg mener den er "rigtig" rød, den valmue jeg har fået dem fra. Er du også interesseret i kvan frøene? Jeg kan sende dig min adresse og mail adresse på din mail fra din hjemmeside, så er vi fri for at udveksle adresser her?
Skrevet af: Anne Davidsen, 1. juni 2010 kl. 21.22
ja, god ide
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Pontisk malurt og katteurt