Forum

Bærbuske

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 2. maj 2010 kl. 21.40

Jeg har et lille bed ca. 8 m2, hvor jeg kunne tænke mig at have nogle bærbuske stående. Er der nogen der evt. har aflæggere af flg.
Solbær
Brombær
Blåbær

Jeg bor i midtjylland.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Georg Rasmussen, 3. maj 2010 kl. 1.08

Jeg kan klare solbær af sorten "Roodknop" og tornfrie brombær af sorten "Black Satin" hvilket er en sort der er udmærket til syltetøj og lignende, men knap så god til at spise frisk.
Georg

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Smith, 3. maj 2010 kl. 12.00

Hej Anette,

Jeg fik "Politikkens bog om havens træer og buske" sidste år, den har rigtig mange gode og sjove forslag, og jeg er sikker på at du bil kunne bruge den. Du kan evt. gå på dit lokale bibliotek og finde den, ellers kan du finde den billigt her: www.boghit.dk/details.aspx?id=9788756764766

Held og lykke med det!

S. Smith

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Davidsen, 4. maj 2010 kl. 17.19

Hej,
jeg kan klare "solstik" (en krydsning mellem solbær og stikkelsbær). Bor i Holstebro.
Mail evt. til anne.davidsen@mail.dk
Mvh Anne

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 5. maj 2010 kl. 12.40

Jeg kunne nemt byde ind Anette, men jeg bor i det fynske, nærmere bestemt ved bogenså, og det er ej ofte jeg kommer over "på den anden side" som vi kalder det her! Men måske du passere de fynske længdegrader fra tid til anden?

Mvh Eivin (^_^)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 5. maj 2010 kl. 17.24

Tusind tak for de fine svar.
Jeg er endnu ikke så langt i mit lille projekt, men det lyder da til, at det er til at finde forskellige buske.
Jeg har lige et "kælder-projekt" der skal være færdigt, før det blir havens tur igen. Men så er nattefrosten jo nok også et overstået kapitel, håber jeg.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 9. maj 2010 kl. 20.11

Annette - er det ikke lidt mailpladseret at ønske hjælp hos venlige mennesker - og så er det slet ikke særligt velkomment lige nu, hvor du har andet at tænke på. Men kom igen! håp

Nyt svar til emnet »Bærbuske«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Bærbuske

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider