Forum

Rose Silene

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Lauritsen, 3. april 2010 kl. 15.39

Hej.
Jeg kan ikke finde den dejlige lille "engblomst": Rose Silene (Silene coelirosa) også kaldet himmelrose. Den minder om brudeslør, men er i sarte lilla og rødlige nyancen. Fik den engang i en lilla frøblanding. Har selv høstet i nogle år, men har nu ikke flere. Er der nogle der kender den, og ved hvor man kan få disse frø?
Hilsen Gitte

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 4. april 2010 kl. 15.18

Hej Gitte Lauritsen

Du kan Google dig frem til frøforhandlere ved at skrive det latinske navn - der kommer ihvertfald 1 dansk og flere udenlandske frem ved første søgning.
Held og lykke med at finde frem til den fine lille sommerblomst :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Lauritsen, 4. april 2010 kl. 18.58

Tak Lone!!
Det har jeg prøvet. Sorten er omtalt, men ikke meget. Jeg kan ikke finde muligheden for at købe disse frø. Jeg har også spurgt Frøbutikken, som har spurgt andre frø-forhandlere, men ingen har den.
Hvis nogle kan finde, hvor man kan få fat i den, eller har samlet frø, så er jeg meget interesseret.
Hilsen Gitte

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 5. april 2010 kl. 14.52

Hej Gitte Lauritsen

På www.kridtvejsplanter.dk - på hjemmesiden er frø af to sorter til salg.

Med venlig hilsen fra
Lone

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Lauritsen, 5. april 2010 kl. 19.52

Hej igen.

De har desværre ikke lige den jeg er ude efter.

Nemt er det ikke, men jeg er dog kommet lidt videre. Den hedder Rose of Heaven Silene coeli-rosa. Farven jeg gerne vil have hedder: 'Angel Blue'. (http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/244258/).

Jeg har fundet ét sted, hvor den kan købes: gstuff.co.nz/shop/garden/index.php?main_page=product_info&cPath=2_26&products_id=160&zenid=09e6296012b5d5e5bcfd6fff49170dd1?disp_order=2
Mix-blandinger har jeg fundet to steder: www.eseeds.com/p-5826-silene-coeli-rosa-viscaria-oculata-brilliant-mix.aspx og www.swallowtailgardenseeds.com/annuals/viscaria.html

Det har været svært at finde frem til disse sider, og desværre kan jeg ikke finde frøene i Danmark.

Så langt så godt. Håber der er andre, der kan få glæde af disse informationer, og ikke mindst af blomsten, som jeg virkelig kan anbefale!

Hilsen Gitte :-)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 5. april 2010 kl. 20.34

Siden du selv linker til (Gardenstuff), sender til Danmark. Hvorfor køber du dem ikke bare der? :)

gstuff.co.nz/shop/garden/index.php?main_page=product_info&products_id=160

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 5. april 2010 kl. 20.43

Nyt svar til emnet »Rose Silene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Rose Silene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider