Skrevet af: Jørgen J.L., 26. januar 2010 kl. 19.18
Er der nogle der ved hvor man kan købe spore fra træbregner
Dicksonia antarctica. Det skal være spore fra planter som vokser hvor de får frost. Min egen træbregne skulle kunne tåle ned til minus 10 grader,men jeg overvinter den inden for ved plus 5 grader. Jeg har prøvet at maile til Victoria fern society , dog uden at få svar. Jeg har læst at træbregner producere spore efter ca 20år. Min egen træbregne er vel 6-8 år, så jeg synes det er lidt lang tid at vente. (-:
Hilsen Jørgen
Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 26. januar 2010 kl. 20.48
B&T har sporer fra diverse træbregner:
b-and-t-world-seeds.com/
Ellers kan du prøve www.growingontheedge.net/ hvor der bliver snakket meget om træbregner. Det kan være du kan få en gang sporer af en af debatørerne der.
Du er formentlig klar over det, men D. antarctica er overmåde længe om at udvikle stamme i forhold til mange af de andre arter af træbregner.
Mvh Sofus
Skrevet af: Erik Laugesen, 26. januar 2010 kl. 22.09
man kunne jo også prøve en af de træbregner som for det meste kan købes i dk....har selv dicksonia og den overvintre også ved de 5+.den anden jeg mener er Blechnum gibbum de udvikler hurtig en stamme mine har en på ca 60 cm efter 4 år...I butikkerne købes den under navnet Blevhnum gibbum silver lady...men det er en træbregne fra caladonien og tåler ca 5-.
Erik
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Træbregne spore