Skrevet af: Søren, 31. december 2009 kl. 10.51
Lad os nu få lidt gang i www.byttefrø.dk !
Det er jo nu der skal udveksles frø til den kommende sæson, men desværre er der ret dødt derinde :(
Så hvis i ikke allerede er oprettet som bruger, så er det nu i skal ud af busken!
Jeg tror at den har potentiale til at blive en rigtigt god side :)
Skrevet af: Lis P., 31. december 2009 kl. 15.55
Nå Søren jeg kan da godt lægge min frøliste ind. P. står for portioner, hvis nogen skulle være i tvivl.
Amaranthus Hot Biscuits 10 p.
Amaranthus Lime 10 p.
Astrantia major Ruby Wedding 2 portioner
Akeleje bl farver 1 p.
Asarina små blomster blå 1 p.
Asarina små blomster pink 6 p.
Anomathera Laxa 3 p.
Anagallis orange 1 p.
Agermorgenfrue 5 p.
Abeblomst ( Mimilus) bl. farver 3 p
Commelina 2 p.
Dahlias Bishops children 15 p
Digitalis gul 1 p.
Geranium Striata 3 potioner
Iris frø bl farver fra (stor ) 5 p.
Iris frø fra sibirsk iris næsten sorte. 5 p.
Jakobsstige gul 2 p
Lantana pink/gul 5 p
Lathyrus Sweet pea painted lady 2 p.
Lathyrus Tingitanus siererwt 2 p.
Lille tøffelblomst gul 4 p
Løvemund bl. farver 6 p.
Løvemund Circus Clowns 7 p.
Løvemund frosted flames ( brogede blade ) 7 p.
Maurandya hvid 1 p.
Mirabillis orange/gul/rød 1 p.
Mirabillis lilla små blomster 3 p.
Orange natlys 10 p.
Pudenellike 2 p
Ridderspore lyseblå m hvid øje 3 p.
salvia coccinea Texas sage 5 p.
salvia rosa Rhapsody 3 p.
sauromatum venosum 6 p
Snerler bl farver 10 p
Snerler sart lilla 3 p.
Snerler cherise m hvid midte 8 potioner
Snerler Flying sauceres 6 p blå/hvide
Solbrud autumn Lollipop 5p
Stedermoder Black star Pansy 3 p.
Studenternelliker bl farver 2 p.
Staudevalmuer bl farver 5 p.
Springbalsamin stor 5 p.
Solsikke frø fra beige/gul med brun krans 8 p.
Stokrose sort fyldt 7 p.
Stolt kavaler sart lilla 3 p.
Stolt kavaler pink 1 p.
Tobak lime 8 p.
Tobak hvid 7 p.
Tropaeolum bl farver 6 p.
Tropaeolum dyb rød 5 p.
Voksurt gul 5 p.
Zinnia høj bl farver 9 p.
Zinna lav bl farver i orange/gule/brune farver. 6 p
Med venlig hilsen Lis
Skrevet af: Søren S Duun, 31. december 2009 kl. 16.24
Det var godt nok en lille liste :-)
Godt nytår Lis .
Skrevet af: Lis P., 31. december 2009 kl. 19.05
Hvad mener du med det Søren???????????????.
Jeg har brugt 375 poser frø til mit forum til en frøbytterejse derinde, så jeg har ikke så meget tilbage.
Jeg har dog lidt andet på min hjemmeside også det er specialfrø af Impatiens m.m
Godt nytår Søren
Skrevet af: Søren S Duun, 1. januar 2010 kl. 1.47
Jeg prøvede bare at være lidt morsom . Det er flot at du kan holde styr på så mange frøposer. Det havde jeg ikke kunne .
Skrevet af: Lis P., 1. januar 2010 kl. 6.36
Søren det ved jeg godt, jeg tror vi har mødt hinanden på et andet forum. Men nu skal du se hvorfor jeg kan holde styr på mine frøposer
Jeg har sådan et fint frøstativ, så er det ingen sag at holde styr på tingene.
Så kom ud af busken allesammen har i ikke noget at bytte med så finder vi også ud af det.
Skrevet af: Lotte Nielsen, 1. januar 2010 kl. 13.25
Wow Lis, det var godt nok imponerende så organiseret! Og så til nybegynder-spørgsmålet; hvor meget er en portion?
Skrevet af: Wina Fiona, 1. januar 2010 kl. 13.55
Ja wow Lis! Jeg blev helt vågen da jeg så din samling, så her er lige et billede af min..
Pølsestopperen i bagerste rum bruger jeg iøvrigt som potmaker. Fandt den på genbrug til en femmer', og den er perfekt.
Vil gerne bytte med nogle af de høje frøkenhat, hvis jeg ellers har noget som kan friste...
Skrevet af: Søren, 1. januar 2010 kl. 14.40
En flot liste du har der Lis!
Hvis i opretter jer på www.byttefrø.dk/showthread.php?t=95
Har i mulighed for at sende private beskeder til hinanden (smart når man skal udveksle adresser) :)
Skrevet af: Søren, 1. januar 2010 kl. 14.40
How! linket skulle være dette: www.byttefrø.dk/index.php
Skrevet af: Svend Høst, 1. januar 2010 kl. 15.25
Lis !!! Der er flot man bliver helt ydmyg især når man går ud og kikker på sine egne frø som ligger hulter til bulder i kaffefiltere og plastfadølsglas , men systemet virker , tror jeg nok .
Mvh. Og godt nytår Svend Høst
Skrevet af: Lis P., 1. januar 2010 kl. 15.30
Det med portioner kommer an på hvad det er der er nogle Lathyrus hvor der er 5 frø i da de er lidt specille, og andre portioner er der mange i da jeg ikke tager det så nøje med små frø så laver jeg hellere 8-10 gode portioner end 20 små, vil man have mindre portioner ja så kan man sikkert finde en at dele med,ellers så deler jeg det den bare så du får en ½ portion.
Jeg er så heldig stillet at min bedere halvdel er træmand,( tømmer) så jeg har potmakere i alle str. og dem kan man bestille via min hjemmeside, det er også ham der har lavet frøstativet efter anvisning fra mig.
Vi kan sikkert finde noget at bytte med. Jeg opretter mig lige på det andet.
Skrevet af: Mads Jørgensen, 1. januar 2010 kl. 18.06
Hej Lis, hvad er din hjemmeside adr.?
Skrevet af: Lise D, 1. januar 2010 kl. 23.20
Lis - sådan et "frø bræt" vil jeg også have, super inspiration. Mine ligger blot i en kasse og det er ét kaos!
Skrevet af: Lis P., 2. januar 2010 kl. 7.50
Mads min hjemmeside finder du her www.123hjemmeside.dk/greenhouse, jeg skal nok lige få lagt nye billeder ind af potmakere.
Lise sådan havde jeg også mine frø til at ligge i mange år, men så var der noget der ikke lige blev sået andet blev fugtigt fordi jeg havde lagt det et sted osv. så nu skulle det være.
Nu sår jeg ca 200 forskellige ting her fra januar til maj/juni så det skal være nemt at overskue.
Skrevet af: Sandra Nielsen, 6. januar 2010 kl. 20.24
Jeg har kun haft have i et ½ års tid, så har desværre ikke rigtig noget at bytte med.
Men hvad er priserne når man ikke kan bytte???
KH Sandra.
Skrevet af: Mogens; E., 6. januar 2010 kl. 21.17
Hej Lis Pedersen.
Jeg er godtnok imponeret af din have og din energi. Hvor køber du de små plasticposer, når vi nu snart skal til at bytte frø.
Skrevet af: Søren S Duun, 6. januar 2010 kl. 21.59
Mogens , jeg tror at boghandlerne har dem og de er sikkert dyre end frøene :-). Du har ikke adgang til Metro?
Jeg har lige taget en hurtig søgning på nettet og fundet, at disse poser kaldes minigrib eller lynlås-poser (50x70 mm.)
De forhandles her : www.karllund.dk/content/varer/poser.htm?gclid=COmDi_zSkJ8CFUJE3god0nSWLg
Du skal lidt længere ned på siden før du kan se dem .
Skrevet af: Lis P., 7. januar 2010 kl. 7.01
Hej Mogens jeg har købt dem i noget der hedder Zap in eller sådan noget, jeg får 1000 poser for 65 kr. og det er med moms. jeg køber gerne et par kasser der er altid en af pigerne fra mit forum der står og mangler, så kommer de forbi så er der altid en rulle poser.
Jeg er tosset med min have og mine drivhuse, og energi den vil jeg nu ikke prale af, det er det med at så et frø og så kommer der de skønneste blomster og giver en glæde til at forsætte.
Sandra på min hjemmeside kan du se hvad en pose frø koster.
Skrevet af: Lis P., 7. januar 2010 kl. 7.09
Søren de kaldes også pølsemandsposer, fordi de bliver brugt til så meget andet end lige frø, ( mangler en grine smilie)
Man kan selv folde en af papir jeg skal nok lige lave en brugsanvisning senere.
Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2010 kl. 13.38
Ja nu du siger det , så kan jeg godt huske at man fik dem med sennep og ketchup .
Vedr den pose man kan lave har jeg fundet dette link . Ideen og billederne er fra gourmethaven.dk
www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=120
Skrevet af: Lis P., 7. januar 2010 kl. 14.20
Hej Søren jeg har den her.
Man tager et stykke firkantet papir folder det til en trekant, folder snipperne som vist for så tilsidst at bruge den øverste som lukke ved at stoppe den ned mellem den ene af de 2 der er foldet over. så har man en nem lille frøpose
Skrevet af: Steen Jakobsen, 7. januar 2010 kl. 15.36
Jeg synes at denne er meget bedre og den er ganske let at lave.
www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=121
Steen.
Skrevet af: Annalise Friis, 13. januar 2010 kl. 20.20
Hej Lis så mødes vi også her. Det er en fin hjemmelavet poser du her viser. Den vil jeg bruge til mine frø.
Skrevet af: Lis P., 14. januar 2010 kl. 7.10
Hej Annalise det gør du da bare. Ja jeg er alle steder. Det eneste minus her er at man ikke kan gå ind og rette i et indlæg.
For der er nogle af mine frø der er ved at være udsolgt, men jeg kan selvfølgelig ligge en ny liste ind.
Hilsen Lis
Skrevet af: Søren S Duun, 15. januar 2010 kl. 10.42
Jeg har stadig en del frø af bulmeurt, hvis nogen skulle have interesse for dem . Frøene er høstet i efteråret 2009 .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Kom nu!