Skrevet af: Lone, 9. november 2009 kl. 8.13
Fire små blommetræer gives væk. Selvsåede. Det største er en lille meter højt.
Skrevet af: Søren S Duun, 9. november 2009 kl. 11.18
Hej Lone
Er det mon ikke mirabeller du har. Ved du hvilket sort der er tale om?
Skrevet af: Lone, 9. november 2009 kl. 16.45
Jeg er ikke sikker på sorten. De er skudt op under og omkring et gammelt blommetræ og bladene er magen til blommetræets, så jeg vil tro det er samme sort.
Blommetræet får gul-røde lidt aflange saftige blommer af middelstørrelse.
Skrevet af: Søren S Duun, 9. november 2009 kl. 20.20
Det kan også være kræge, som nogle kalder "fattigmand blommer" og de kan være ganske gode. Ikke så stor som alm. blommer men ca halv størrelse. Der finde i øvrigt flere sorter af dem.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 9. november 2009 kl. 20.51
Hej Lone.
Det lyder lidt spændende, hvis det er rodskud, dit blommetræ sætter. Det kunne tyde på, at det er rodægte. Der var nogle af de rigtig gamle blommetræer, der var rodægte, og dermed "enere". (Har selv sådan et). I et af de sidste indlæg i nedenstående link, kan du se en videnskabelig opdeling af hele blommeslægten.
Mvh. Hans
www.fugleognatur.dk/forum/show_message.asp?MessageID=390639&ForumID=12
Skrevet af: Lise D, 10. november 2009 kl. 21.18
Hej Lone,
Hvor er det i landet du bor? Jeg kunne bestemt godt være interesseret i et af træerne ;-)
Skrevet af: Lone, 11. november 2009 kl. 7.37
Det lyder spændende. Tak for informationen. Blommerne er ikke så små at jeg tror det er kræger. De er af ret almindelig blomme størrelse (hvis man kan sige det...).
Jeg bor i Søborg i udkanten af Kbh, og du er meget velkommen til at hente, hvis det ikke er for langt væk, Lise.
Skrevet af: Søren S Duun, 11. november 2009 kl. 10.16
Hej Lis
Jeg kunne også være interesseret. Jeg bor i Mørkhøj, få kilometer fra dig. Har du fler tilbage?
Skrevet af: Lone, 12. november 2009 kl. 11.04
Ingen er blevet hentet endnu, så hvis i skriver til min mail (ses i øverste indlæg) sender jeg et billede af dem og vi kan aftale et tidspunkt.
Vh Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Blommetræer