Forum

Friske palme frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kasper Klausen, 21. august 2009 kl. 12.36

Jeg har friske palmefrø fra kanarisk dadel og middelhavs vifte palme. Alle andre palmer og palmefrø har stort set interesse

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars H. Christiansen, 2. oktober 2009 kl. 20.00

I Rom har jeg samlet frø fra en palme. Mit håb er at kunne få planter. Hvordan gør jeg?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Klausen, 4. oktober 2009 kl. 17.52

Alt efter hvor lang tid du har haft dine frø liggede kan du ligge dem i vand i 3 dages tid, skift vandet mindst 1 gang dagligt. hvis frøene er helt friske er det ikke nødvendigt. Derefter tager du frøene og putter i fugtigt så jord, så fugtigt at man lige kan klemme et par dråber ud, når man klemmer en håndfuld. Derefter skal det bare i en box a la tupperware med låg, od stilles et varmt sted omkring 25 grader. Lys er lige meget, de spire uden lys (har mine over min veksel varmer i bryggerset) Check boxen en gang om ugen, når frøene har slået en fin lille rod på 2 -3 cm plantes de om til nogle høje potter. De fleste frø vil tage 7–14 dage før de første spire. god fornøjelse. :)

Skriv endelig hvis du er i tvivl.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars H. Christiansen, 5. oktober 2009 kl. 10.34

Tak til både Kasper Klausen og Steffen Jensen for gode, hurtige svar på ovennævnte palme-spørgsmål.

V.h. LHC

Nyt svar til emnet »Friske palme frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Friske palme frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider