Skrevet af: Erik Bærentzen, 16. august 2009 kl. 11.13
Jeg har følgende palmearter at bytte med: Kanarisk daddelpalme (Phoenix canariensis), Senegal daddelpalme (Phoenix reclinata), hørpalme (Trachycarpus fortunei), sabalpalme (Sabal palmetto), trådpalme (Washingtonia filifera), dronningepalme (Syagrus Romanzoffiana, Bangalowpalme (Acanthophoenix cunninghamiana), Carandaypalme (Copernicia alba), dværgdaddelpalme (Phoenix roebellinii), Bamsepalme (Dypsis leptocheilos). De er 5 år gamle og 20–50 cm. høje. Der er fotos af dem på Gul og Gratis. De er meget velegnede til vinterhave/udestue eller en lys vindueskarm. Dyrkningsvejledning medfølger.
Jeg er interesseret i andre palmearter og planter til vinterhave (især Heliconia) og (næsten) alle slags stauder, prydbuske (inklusive roser), frugttræer og frugtbuske, store som små. Uden interesse er: ordinære stueplanter, enårige, sukkulenter og almindelige skovtræer og -buske. Jeg bor ved Brønderslev. Jeg kan evt. bringe og hente indenfor det nordjyske område.
Hvis du ikke har noget at bytte med finder vi ud af noget. Jeg har dem også større og mindre.
Venligst Erik
Skrevet af: Erik Laugesen, 16. august 2009 kl. 18.43
Hej Erik...
jo jeg har interesse i Bangalowpalme har selv prøvet at så den men uden held...
jeg sender en liste til dig via havenyt så må vi se om der er noget der tiltaler dig.
v.h. Erik esbjerg
Skrevet af: Kasper Klausen, 17. august 2009 kl. 14.36
Hey Erik.
jeg kunne godt have interesse i nogle af dine planter.
jeg har selv lidt af hvert. alle palmerne et 1. års da jeg først er begyndt på palmer i år. jeg har:
Archontophoenix alexandrae
Licuala mattanensis (Mapu)
Phoenix canariensis
Phoenix dactylifera
Phoenix loureiroi var. humilis
Phoenix Rupicola
Phoenix sylvestris
Phoenix theophrastii
Trachycarpus wagnerianus
Sabal palmetto
Roystonea regia
Ravenala madagascariensis
Musa Acuminata
og frø fra Passiflora edulis edulis, raveala madagascariensis, musa acuminata og Etlingera Elatior (torch ginger)
skriv hvis der er noget der kan vække interesse
Skrevet af: Lis P., 18. august 2009 kl. 5.36
Hej Erik
Hvis vi kunne finde ud af at bytte har jeg på min hjemmeside noget der hedder eksotiske planter, sig til hvis der er noget, flere af dem har jeg flere af Bla Aristolochia et eller andet og andre sjove ting, jeg er interesseret i en bamsepalme og Bangalowpalme.
Min hjemmeside finder du her
www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Skrevet af: Lis P., 18. august 2009 kl. 9.44
Jeg glemte at få med at de findes under mine drivhuse.
Skrevet af: Bjarne, 18. august 2009 kl. 12.27
Hej Erik!
Jeg kunne meget godt tænke mig disse 2.
Bamsepalme (Dypsis leptocheilos). dronningepalme (Syagrus Romanzoffiana. Bangalowpalme (Acanthophoenix cunninghamiana),
Jeg har en del forskelligt jeg kan tilbyde i bytte:
Plumeria – mange forskelige
Adenium – Mange forskellige
Jacaranda
Pistacienød
Cherimoya
Pitanga
Strelitzia (flere forskellig)
johannesrød
Bromeliad flere varianter
mm...
Send mig gerne en mail :O)
Mange hilsner
Bjarne
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Palmer byttes til andre planter