Skrevet af: Merete, 14. juli 2009 kl. 12.57
Jeg mangler denne plante til et "Anne Just" bed, som jeg har anlagt. Er der nogen, der kan hjælpe mig?
Skrevet af: Sonja, 14. juli 2009 kl. 21.32
Den kan købes hos Lundhede planteskole
Sonja
Skrevet af: Merete, 15. juli 2009 kl. 13.34
Nej, det kan den desværre ikke, jeg har talt med dem (jeg handler der) og de kan ikke skaffe den, selvom den er på deres hjemmeside.
Jeg har også kontaktet andre planteskoler, de siger, at der ikke rigtig er et marked for Iris Germanica, så de har kun nogle få sorter. De henviser til plantebyttemarkeder mv, hvor man MÅSKE kan få dem. Nu har jeg ikke kørt lland og rige rundt til div. markeder, da der ikke er sikkerhed for at finde noget der, derfor prøver jeg her :-)
NB Jeg har også søgt på hjemmesider i udlandet – der kan jeg heller ikke finde den.
Skrevet af: Inger Thillerup, 7. august 2009 kl. 7.58
Jeg har fundet den på e-bay -
se dette link
cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350229886441&indexURL=
Skrevet af: Boi Jensen, 7. august 2009 kl. 19.05
Hej Merete
Hvis du bliver ved at løbe panden mod muren, skal du være velkommen til at sortere i mine iris. Jeg har ikke præcist den du efterspørger, men du kan få en liste over dem jeg har haft og så se om der er en, der er tæt på.
Send en mail til mig, så får du den.
Problemet er jo bare, at de blomstrer kun i juni og skal helst tages op og deles derefter og jeg er ikke 100% sikker på hvor de enkelte står.
Jeg bor i Holstebro, så det er spørgsmålet hvor lang vej du har?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Iris Germanica Rheintraube