Skrevet af: Bente Munk, 20. april 2009 kl. 9.19
Er der nogen der kan give mig et tip om hvordan man får fat i en Aspidistra. Jeg ved godt at det er en stueplante -og dette er "have-nyt" men forsøger alligevel at få råd her – da det jo er en mulighed.
Skrevet af: Erik Laugesen, 20. april 2009 kl. 16.30
De har den her i esbjerg men den er forfærdlig dyr den kan også bruges som have plante og kan tåe en del frost ellers med vinterdækning.
erik
Skrevet af: Bente Munk, 20. april 2009 kl. 17.29
Tak Erik, jeg ved godt at de er dyre men de holder jo også i årevis, selv i de mørkeste kroge i stuerne. I gamle dage kaldte man den "Værtshusplante" fordi de kunne overleve i selv tilrøgede og mørke barer.
Vidste ikke at den kunne stå ude, men det er vel lige så slemt som i mørket indendøre.
Men Esbjerg er lang vej fra Nordsjælland.
Bente
Skrevet af: Linda N, 21. april 2009 kl. 9.22
Hej
Jeg har set den i flere plantecentre/haveskoler.
Senest i planteskole-ringen.
Der må være nogle som kan tage den hjem til dig, hvis du spørger.
Hilsen Linda
Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. april 2009 kl. 14.39
Jeg vil også mene, at netop denne specifikke plante kan erhverves på planteskoler.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Bente Munk, 14. maj 2009 kl. 8.08
Desværre – jeg har forsøgt på planteskoler og en planteskole tilbød at bestille een til mig på Grønttorvet. De ringede tilbage efter et par dage og sagde at jeg måske kunne forsøge igen i efteråret.
Skrevet af: Bente Munk, 14. maj 2009 kl. 8.08
Desværre – jeg har forsøgt på planteskoler og en planteskole tilbød at bestille een til mig på Grønttorvet. De ringede tilbage efter et par dage og sagde at jeg måske kunne forsøge igen i efteråret.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Aspidistra – hvor kan jeg få/købe/bestille en?