Skrevet af: Christina P., 30. marts 2009 kl. 15.07
Jeg søger stiklinge(eller frø) af lidt specielle passionsblomster, så hvis du skal til at klippe lidt i dine, vil jeg meget gerne aftage et par stykker:)
Mvh Christina Pedersen
Skrevet af: Lis P., 11. april 2009 kl. 17.51
Hej Christina, jeg skal se hvad der bliver tilbage efter at jeg har delt ud til dem der står på venteliste, jeg har ca 30 forskellige passifloraer.
KH Lis
Skrevet af: Christina P., 11. april 2009 kl. 18.00
Det lyder rigtigt godt, jeg krydser fingre.
Kh Christina
Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 9. juni 2009 kl. 23.57
Hej Lis Pedersen.
Hvis du har tid – vil du fortælle, hvilken gødning du giver dine Passiflora. Havde en del for længe siden, men har beholdt
Empress Eugenia – den med de dejlige, duftende lyserøde blomster. Den blomstrer fint, men bladene indikerer næringsmangel. Hvilken jordtype bruger du? Jeg har den stående under overdækket terrasse om sommeren.
Mh. Beby Madsen.
Skrevet af: Lis P., 7. juli 2009 kl. 11.24
Jeg bruger ikke nogen speciel gødning til mine Passiflora, det jeg bruger iår er økologisk kalkungødning, som jeg bruger en god håndfuld af i 10 l vand, lader det stå natten over og vander med det.
jeg har plantet alle mine passifloraer om iår i ganske alm planesækkemuld, hvori jeg har baldet lidt kalkungødning.
Når man køber plantemuld skal man være obs på at selvom der står at der er gødet så har regnen måske skyllet ned over plantesækkene og så er gødningen vakset ud, så gød en gang om ugen.
Mine passifloraer står ude i fuld sol op ad huset, det ser ret godt ud med sådan 30 forskellige planter op ad hus og drivhus.
Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 7. juli 2009 kl. 17.35
Til Lis Pedersen.
Tak for respons. Jeg har nu købt flydende tanggødning i Solsikken. Det er lidt dyrt, men bruger det kun til de lidt mere specielle planter, og det er utroligt, som passiflora er kommet sig med flotte, grønne blade. Da kaliumtallet er højere i gødningen, går jeg ud fra, at det er godt for knopsætningen. Jeg har iøvrigt købt passiflora hos H. Larsen i Stouby i Jylland. Han har temmelig stort sortiment.
Mh. B. Madsen
Skrevet af: Eivin Knidsen, 7. juli 2009 kl. 17.41
Det er så smart at man kan bygge planter, stiklinger og frø. Hvor i landet er du?
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Lis P., 8. juli 2009 kl. 8.24
Jeg køber mine planter her www.blumen-passiflora.de/randshop/
Jeg har også købt lidt hos Fuchsiahaven i Skjoldelev, som har haft lidt forskellige småplanter til 8–9 kr stykket.
stort udvalg og flotte planter,
ellers har jeg byttet mig til en del, jeg har ca 35 kæmper i haven i øjeblikket.
Jeg frøsår også en del, jeg har bla frøsået Mollissima og Racemosa, (Bjarnesfrø har en del forskellige frø)og så har jeg fået en lille frøplante fra en hvis bror havde frø med hjem fra Lima, den skulle blive sart gul, så den kan kun gro for langsomt.
Jeg bor i Randers
Du kan se min hjemmeside her www.123hjemmeside.dk
Skrevet af: Lis P., 8. juli 2009 kl. 8.25
Der mangler desværre lidt i hjemmesideadressen, men her er den
www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Skrevet af: Lis P., 2. august 2009 kl. 10.14
Christina, hvor i landet bor du kan du ikke sende en mail til mig
Skrevet af: Christina P., 2. august 2009 kl. 14.51
Jeg bor i Århus C, har du en mailadr?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søges: passiflora