Skrevet af: Helle Møller Larsen, 28. februar 2009 kl. 9.03
Hjælp Jeg kan ikke købe min favorittomat Sungold.
Har altid købt den hos Isabellas men hun fører den ikke mere.
Håber kan fortælle hvor jeg kan købe den eller er der en læser der har et par frø fra sidste år.
Eller er der nogen som kender en sort, som er ligeså sød og god.
Skrevet af: Jannie, 28. februar 2009 kl. 17.23
Halløj
Det ser ud til, at ARP's frø og planter har den.
arps.dk/product.asp?product=994
Hilsen
Jannie
Skrevet af: Lise D, 1. marts 2009 kl. 14.07
Kirsebær tomaten er mindst lige så god nogle mener kirsebær tomat og sun gold er den samme tomat dog mener jeg er kirsebær tomaten smager bedre og er lidt sødere ;-)
jeg købte kirsebærtomat planter i PlantOrama sidste år iår var jeg så heldig at få lidt frø tilsendt af en bruger herinde fra. Så håber jeg kan få taget frø næste år og dele lidt ud af ;-)
Skrevet af: Helle Møller Larsen, 1. marts 2009 kl. 14.41
Hej Jannie tusind tak for din oplysning om hvor jeg kunne
købe frø til Sungold. Det har jeg netop lige gjort og glæder mig til at komme til at så.
Hej Lise Vi kan måske bytte frø næste år, da jeg håber at få mange sungold tomater i år, men vil da prøve kirsebærtomaten fra Plantorama.
Skrevet af: Lise D, 1. marts 2009 kl. 14.57
Helle: Gerne så vil jeg da gerne prøve Sun gold og se om den kan leve op til mine høje krav mht. sødme og smag ;-)) Kirsebær tomaten er i hvertfald klart min favorit og den eneste jeg sår og dyrker ;-)
Skrevet af: Lone, 23. april 2009 kl. 8.32
Hej Helle
Jeg har nogle sungold frø som jeg selv har "lavet" jeg købte en pose fra Isabella for nogel år siden og har siden selv lavet frø fra tomaterne.
Jeg kan godt sende dig nogle hvis du er interesseret?
Hilsen
Lone
Skrevet af: Helle Møller Larsen, 4. maj 2009 kl. 11.02
Ja tak det må du meget gerne Jeg havde købt nogle frø men for første gang i mange år spirede mine tomatfrø ikke. Firmaet havde desværre udsolgt da jeg henvendte mig for at købe nye og skulle desuden lukke. Så ja tusind tak.
Men hvordan foregår det rent praktisk -
Med venlig hilsen Helle
Skrevet af: Lise D, 4. maj 2009 kl. 12.16
Jeg købte 2 sungold i bauhaus i fredags har godt nok også sået kirsebær tomat (som nogle påstår er samme sort, sungold og kirsebær tomat)
Skrevet af: Helle Møller Larsen, 4. maj 2009 kl. 13.36
Tak for tippet jeg er næsten ude i bilen for at køre til Bauhaus
Skrevet af: Helle Møller Larsen, 4. maj 2009 kl. 13.38
Hej Lone Jeg har lige læst, at Bauhaus har Sungold, så du behøver ikke sende frø til mig.
Skrevet af: Lone, 4. maj 2009 kl. 13.49
Hej igen
Ja og jeg har lige set at vores havecenter også har dem, skønt :-)
Skrevet af: Lise D, 4. maj 2009 kl. 15.16
Ja jeg blev også rigtig glad da jeg opdagede dem i Bauhaus!Desuden holder jeg øjne og ører åbne vedr. Kirsebærtomat den ene plante jeg købte sidste år var virkelig helt fantastisk, vil påstå den var bedre end Sungold!
Så ser I dem eller jeg må vi lige tippe hinanden ;-)
Hvornår regner I med at plante ud i drivhus? Midt maj eller? Det fylder efterhånden godt derhjemme i vindueskarmene.
Skrevet af: Helle Møller Larsen, 4. maj 2009 kl. 16.00
Jeg har altså godtnok plantet mine tomater ud er nok altid lidt for tidlig på den, men det har gået godt i mange år.
Skrevet af: Lise D, 4. maj 2009 kl. 17.30
Helle: Aha... jeg er meget i tvivl... men det er jeg vist hvert år. I år tror jeg, at jeg må få skrevet ned hvornår jeg planter ud.
Jeg er lidt sart mht. mine peberplanter... tror det varer lidt endnu. Og som vejret er lige nu ser jeg lige ugen ud før jeg overvejer at plante tomater... :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Sungold tomatfrø søges