Skrevet af: Tina, 16. januar 2009 kl. 10.53
Jeg søger nogle friske frø af den hårdføre Poncirus trifoliata, så hvis der er nogen som har lidt frugter/frø tilovers må de meget gerne skrive her...
Skrevet af: Erik Laugesen, 16. januar 2009 kl. 19.42
Hej Tina...
Du kan købe frø her på denne hjemmeside...www.barney.dk...har har...
erik
Skrevet af: Søren S Duun, 18. januar 2009 kl. 14.37
Ellers kan du også købe dem hos Florentia, han har dem også. De skulle være nemme at så og kræver kun tålmodighed, som så meget andet
Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. januar 2009 kl. 15.26
Frøene kan købes hos www.florentsia.com
Skrevet af: Tina, 18. januar 2009 kl. 15.31
Jo men jeg havde læst at det var bedst at bruge friske frø, da de spirer bedst. Og det er det jo tit ikke i sådanne firmaer på nettet.
Foruden syntes jeg det er helt vildt dyrt i porto hos florentsia (planternes pris er skam fair nok)
Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. januar 2009 kl. 15.33
OK, mon ikke der skulle være nogen her på siden, der i givet fald har et sådant træ og vil dele lidt kerner? Selv har jeg desværre ikke et sådant træ.
Mvh Eivin
Skrevet af: Søren S Duun, 25. januar 2009 kl. 16.07
Jeg tror at det er en umulighed af få fingre i sådan en frisk frugt og dermed kerner. Men hvorfor ikke bare afprøve de frø som kan købes. Generelt vil jeg mene at der vil være mere fornuft i at investere i et lille træ, men mindre at man er i besiddelse af en god portions tålmodighed...
Skrevet af: Kasper Klausen, 5. februar 2009 kl. 18.10
Jeg kan hvert fald anbefale www.barney.dk både fragt og priser på frø er lave, og hvis der er det mindste er han også klar med gode råd :)
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. februar 2009 kl. 9.03
Vi har planter på ca.30cm til salg. Det tager mange år før de blomstrer.
Anne Marie
Skrevet af: Martin Tversted – Northern Nursery, 1. august 2009 kl. 7.56
De er lette at så, men spirer bedst efter at have fået frost. Jeg har en hundrede stykker til at stå og de står mig i under 100 kr.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søges: Poncirus trifoliata