Forum

Fuchsia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: TRILLE Petersen, 17. juli 2008 kl. 9.17

Hej
Er der mon nogle, der hargode erfaringer med at få stiklinger af fuchsia til at spire; mine rådner, selv om jeg har prøvet forskelige metoder

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 17. juli 2008 kl. 16.11

Jeg sætter mine i vand men med hæl og det fungerer godt...det gælder både de hårdføre og dem som ikke er...

MVH...erik esbjerg ø

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TRILLE Petersen, 30. juli 2008 kl. 23.34

Hej Erik
Hvordan får du den "hæl" med?

Det synes jeg ikke er nemt.

Mvh TULLE

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 31. juli 2008 kl. 19.27

Hej tulle...du river bare stiklingen nedad så får du en lille hæl med.stiklingen må godt begynde at blive lidt træagtig...så sætter jeg dem i vand i stuevinduet og tar dem så efterhånden som de får rod...har lige plantet 6 stk og de stod i vand ca 14 dage før de kunne plantes...

mvh erik esbjerg ø

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TRILLE Petersen, 20. august 2008 kl. 22.03

Jeg har prøvet at tage skud, der var knækket af og sat dem ned i jorden ved den blomst, som de var knækket af, og det ser ud som om de allerede skyder efter én uge
Er det en måde andre kender til?

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 20. august 2008 kl. 22.41

Ja det gør jeg med de hårdføre har sat i drivhuset og der skal de stå til næste forår de skyder også nu men det er kun saften i planten der får dem til at skyde...jeg ved til foråret om de har overlevet ved at de begynder at vokse og sætte skud igen...også har de som regl også rod...

erik esb ø

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Christensen, 7. januar 2009 kl. 21.04

Skrevet af grethe christensen
jeg laver hvert år en del stiklinger af både lyserod ig mørkerød hårdfør fuksia jeg klipper stænglen i stykker på ca 5–6 cm med et blad øverst,så stikker jeg dem i sandblandet spagnum i kasser i drivhuset om efteråret,og de fleste af dem begynder som regel at skyde til foråret
mvh grethe christensen
wwwStaudehaven-Granly.dk

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 28. februar 2009 kl. 9.11

Hej.

Hvilken jord er bedst at plante om i?

Jeg har sort sandjord fra min sommerhusgrund, spagnum (plantejord fra Netto, Rema o.a.), sand (grus), leca og flamingoskiver eller kugler. Kan man ikke lave en god blanding af det?

Men i hvilke forhold?

Hilsen TOT

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 19. marts 2009 kl. 23.16

Nu har jeg lige plantet alle min fuchier om, og de er begyndt at skyde; de står i en havestue. Hvornår starter jeg så med gødning?

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ninette, 6. april 2009 kl. 10.03

Jeg har to fuchiaer i min have de har stået ude hele året, det har de vist gjort i flere år... (ny indflyttere)
skal den skæres ned her inden foråret rigtig sætter ind?

vh. amatøren.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 6. april 2009 kl. 14.05

Hej Ninette.J a, de skal beskæres nu, men dæk dem til om natten, hvis der skulle komme frost. De vil snart begynde at skyde. Hilsen Tulle

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 11. august 2009 kl. 18.44

Jeg var på havevandrig i aftes. Der var mange fuchsier i haven. Et spørgsmål, der gik igen var, hvordan de blev opbevaret om vinteren. Svar: I en isoleret garage, og de bliver aldrig pottet om om foråret. det lyder utroligt, at det kan lade sig gøre at blomsterne kan blive ved at gro i den samme jord. Jeg står og bruger masser af tid og energi hvert år på at plante alle min blomster også fuchsier om, og så er det måske slet ikke nødvendigt? Andre der har denne erfaring?

Nyt svar til emnet »Fuchsia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Fuchsia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider