Forum

Søges: Fynsk humle og smagfulde ribs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stine L., 3. oktober 2007 kl. 1.12

Som overskriften siger...Jeg har hørt rygter om at nogle fynske sort(er) af humle er begyndt at blive dyrket igen, men jeg har ikke kunnet finde ud af om man kan købe disse eller hvor...

Og så vil jeg virkelig gerne dyrke en smagfuld ribs. Er der nogen der har en gammel sort, der mere syrlig end sur?

(Dem jeg kan finde i handlen er ''Rondum'' og ''Stanza'' som jeg synes er meget sure, samt ''Jonkheer van Tets'').

Jeg har for nylig overtaget en kolonihave med masser af flotte stauder, så vi kan måske bytte (bor på Fyn).

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 3. oktober 2007 kl. 10.22

Til Stine.

Der findes en såkaldt hvid ribs, der ikke er så sur som de røde sorter, den hedder ''Hvid Hollandsk'', bærerne er dog mest hvid-gule. Hvide ribsbuske kan du købe mange steder, også på Fyn, f.eks. i Ringe og i Langeskov.

hilsen John.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 3. oktober 2007 kl. 10.34

Hej Stine,
Jeg har både en ægte Fynsk Humle samt "hvide ribs", desuden har jeg en rød ribs, som er en smule mere sød end de sædvanlige. Jeg bor ikke på Fyn men har min familie der. Skriv en mailadr. jeg kan kontakte dig på, jeg vil gerne bytte.

Med venlig hilsen
Jytte

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine L., 4. oktober 2007 kl. 20.29

John: Kender godt de hvide, men er mest interesseret i de røde, de er så flotte.

Jytte: Lyder meget interessant :) Klik på mit navn over denne besked, for at se adressen. (jeg skriver den ikke her i beskedfeltet pga. spam)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 5. maj 2009 kl. 13.18

Hej Jytte,

Er også interesseret i at overtaget nogle humleplanter :-)

Bor på Fyn...

MVH
Camilla

Nyt svar til emnet »Søges: Fynsk humle og smagfulde ribs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søges: Fynsk humle og smagfulde ribs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider