Forum

Så er jeg igen klar med frø-bytning.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 24. september 2007 kl. 9.46

Så er min hjemmeside opdateret, og der er mange nye planter med. Skriv hvis du vil bytte.

Helle – www.helleshave.dk

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. september 2007 kl. 14.17

Hej Helle!

Jeg har siddet og kigget på din hjemmeside som jeg synes er god og interesant, men du blander nr 46 trompetblomst camsis sammem med engletrompet brugmasia, det er 2 vidt forskellige planter, trompetblomsten er en slyngplante som er vinterhårdfør modsat engletrompeten som skal overvinter frostfri. Plante nr60 mener jeg er en bittersød natskygge.

Mvh. Svend Høst

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 24. september 2007 kl. 16.34

Hej Svend

Ja, du har ret med Trompeten. Det er en Engletrompet, og da jeg sad og skrev navnet ind, kunne jeg simpelthen ikke komme i tanke om andet end trompet, så tak for hjælpen. Jeg er altså ikke helt sikker på den anden, Bittersød Natskygge. Mine blomsterhoveder er større, og bladene ligner ikke, men jeg vil lige kigge noget mere på den. Tak for hjælpen og tak for de rosende ord.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Henningsen, 25. september 2007 kl. 23.39

Hej alle på havenyt. dk
Jeg er leveringsdygtig i mange forskellige frø, både de mere almindelige, men også mange andre lidt anderledes frø.

Besøg mig på hjemmesiden:
www.flowergarden.k-nettet.dk

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 27. september 2007 kl. 10.39

Så Svend, så har jeg fået fat på navnet. Planten hedder Jomfrufinger (Dahlia Merckii) og er en Geogine/Dahlia art.

Helle – www.helleshave.dk

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. september 2007 kl. 14.20

Hej Helle

Fint nok, det var et forsigtigt skud, jeg lod mig narre af farverne som passer på bittersød natskygge.

Mvh. Svend Høst

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 13. december 2007 kl. 11.02

Jeg er også leveringsdygtig i mange forskellige frø, primært de mere specielle, men også masser af forskellige tomater, chilli, blomster og træer :o)

Jeg giver også gerne gode råd og vejledninger mm.

Jeg er også altid frisk på at bytte :o)

Se min side på:

www.barney.dk

Nyt svar til emnet »Så er jeg igen klar med frø-bytning.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Så er jeg igen klar med frø-bytning.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider