Skrevet af: Trine Rasmussen, 18. juni 2007 kl. 8.33
Jeg har et antal Japanske Vinbær stiklinger/buske, jeg gerne vil bytte mod stiklinger af bispehue(epimedium x rubrum).
Jeg bor på Sydsjælland.
Venlig Hilsen
Trine Rasmussen
Skrevet af: Lotte Hansen, 19. juni 2007 kl. 17.53
Hej Trine
Jeg kunne da rigtig godt tænke mig sådan en stikling/busk.Jeg skal undersøge om jeg ikke kan tage et stykke af min bispehue.
Venlig hilsen Lotte
Skrevet af: Margit Borg-Jensen, 21. februar 2009 kl. 11.04
Hej Trine Rasmussen!
Vil du sælge stiklinger af Japansk Vinbær?
Jeg vil gerne have så jeg kan få 3 gode planter.
med venlig hilsen
Margit borg-Jensen
Skrevet af: Trine Rasmussen, 21. februar 2009 kl. 12.23
Hej Margit
Det vil vi sagtens kunne finde ud af. Det vil være smart at du sender e-mail adresse eller tlf.nr. så vi kan aftale direke.
Mange hilsner
Trine
Skrevet af: Margit Borg-Jensen, 22. februar 2009 kl. 9.15
Hej Trine Rasmussen!
Mail adresse: margit@borg-jensen.dk
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
Margit Borg-Jensen
Skrevet af: Eivin Knidsen, 22. februar 2009 kl. 12.01
Jeg kunne også sagtens være intesserede i sådanne stiklinger.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Anne Davidsen, 23. februar 2009 kl. 17.47
Hej, jeg er også interesseret i Japanske vinbær, vil du bytte med noget på min planteliste. www.nisserogtrolderier.dk
Du må meget gerne skrive flere bytteemner på, da jeg ikke nødvendigvis kan klare alle på listen p.t. mvh Anne, Holstebro Skriv evt. til Anne.davidsen@mail.dk
Skrevet af: Karin Budek, 1. marts 2009 kl. 8.41
Hej Trine.
Har du flere stiklinger af Japanske Vinbær stiklinger/buske, så vil jeg gerne købe et par stykker.
Med venlig hilsen
Karin
karin@budek.dk
Skrevet af: Sten Porse, 1. marts 2009 kl. 19.58
Til oplysning for andre, der som jeg undrer sig over, hvad "japansk vinbær" mon er for en plante: Dens botaniske navn er Rubus phoenicolasius, og den bør hedde Japansk Vinbrombær. Det fremgår af bogen "Plantenavne. Dyrkede og vilde planter", ISBN 9788791319358
Skrevet af: Trine Rasmussen, 1. marts 2009 kl. 20.20
Hej Eivin
Jeg vil tro jeg kan finde en stikling til dig, send din email eller tlfnr. så vi kan lave en aftale.
Hilsen Trine
Skrevet af: Anders Milling, 28. marts 2009 kl. 10.24
Start en produktion af vinbær. meget populær plante som endu ikke er i handel her i DK, hvis der nu skulle være flere planter i overskud så sig endelig til ;)
vh Anders Milling, www.amexo.dk, hvis hjemmesiden virker så se om der er noget du er intreseret i
Skrevet af: Linda N, 30. marts 2009 kl. 8.17
Hej Trine.
Bispehue kan jeg ikke levere, men jeg har mange hasselurt, hvis du er interesseret i at bytte og stadig har mere tilbage af din plante ;)
Hilsen Linda
Skrevet af: Lisette Berg, 3. april 2009 kl. 20.00
Hej Anders
Har du fået fat i nogle, eller søger du stadig?
Kan muligvis hjælpe.
MVH Lisette
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 3. april 2009 kl. 21.23
Vi har dem i sortimentet.
www.loenbaek.dk
Skrevet af: Martin Nielsen, 28. april 2009 kl. 10.40
Er der flere stiklinger af vinbrombær? har kigget overalt og kan ikke finde den på sjælland.
skriv gerne til:
martin_slagelse@hotmail.com
hilsen martin.
Skrevet af: Annmarie Bøggild, 30. juni 2009 kl. 6.51
Hej trine, jeg har for ganske nylig første gang læst om vinbrombær- er meget interesseret i et par stiklinger- vil meget gerne betale, da jeg nok ikke kan bytte med noget specielt, som du ikke har. det skulle lige være en stump af min taybær.- mit telefon nr. er 22 23 50 12- mange hilsner fra annmarie
Skrevet af: Birte Saxtorph, 20. juli 2009 kl. 17.45
Hej Trine
Jeg anskaffede mig en plante for 57 år siden (planteskolen skaffede den fra Holland). Den er aldrig blevet særlig stor som bøgerne siger, og i år er der kun et lille nyt skud.
Har du et godt råd eller skal jeg sætte en ny, evt. ved din hjælp?
Sommerhilsen Birte
Skrevet af: Birte Saxtorph, 20. juli 2009 kl. 17.48
Hej igen Trine
Kan du give nogle dyrkningstips evt. et link.
Birte
Skrevet af: Trine Rasmussen, 20. juli 2009 kl. 22.44
Hej Birte
Ang dyrkning af vinbær, de første år havde vi den stående op af en lav nordmur, og den blev ikke særlig stor. Så flyttede vi den til et øst-syd-øst vendt bed, med leret jord iblandet noget grus, hvor den også får en del vand, her gror den virkelig godt. vi har en del selvsåning, der hvor den vokser bedst er mellem fliserne på forskellige steder i haven.
men vi har egentlig ikke gjort det store nummer ud af den, den gror bare.
Hilsen Trine
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2009 kl. 21.05
Jeg er også den heldige ejer af en Japansk vinbær, og den er blevet stor på de 78 år, jeg har haft den.
Den gror i almindelig god havejord, og jeg gøder den ikke det eneste jeg gør, er at klippe de de grene af, som der har været bær på, når der ikke er flere at spise.
På det tidspunkt er de nye grene allerede oppe i fuld højde og er klar til næste års produktion.
Jeg har lavet en slags "hegn" af to stykker rionet, som jeg binder de nye grene fast til, når de gamle er væk. Så er der lidt styr på den, og man bliver ikke fanget af tornene, når man går forbi den.
Martin Slagelse hvis du ikke har fundet dig en plante, har jeg en lille en, som jeg godt kan undvære...
Mvh
Anja
Skrevet af: Nina JENSEN, 10. november 2010 kl. 15.02
Hej Trine
Har du stadigvæk japansk vinbrombær? Tror du det er forsent at plante dem? Hvor gammel skal planter være før det giver bær?
Jeg vil gerne købe nogle gode plante, kan du klare det?
På forhånd tak.
mvh. nina
Skrevet af: Lisette Berg, 10. maj 2011 kl. 21.51
Hej Nina
Ved ikke om du har skaffet dig nogle planter ellers har jeg en plante der har sat nogle ekstra skud fra sidste år.
Min plante tog omkring 3 år før der var så meget gang i den at den gav bær, men de var bestemt værd at vente på.
Pragtfuld smag.
Venlig hilsen Lisette
Skrevet af: Nina JENSEN, 11. maj 2011 kl. 10.35
Hej Lisette
Nej det har jeg ikke. det vil være dejligt at jeg kan få den. hvor meget vil du have for den. eller vil du heller bytte noget med mig?
Venlig hilsen Lisette
Skrevet af: Nina JENSEN, 11. maj 2011 kl. 10.42
Nej, hvor er det bare pinlig at skrive dit navn til sidst. Det kan godt være jeg skal i seng og sove lidt.
Venlig hilsen Nina
Skrevet af: Lisette Berg, 11. maj 2011 kl. 15.20
Hej Nina
Hvis du har nogle andre frugt eller bær af en art at bytte med , bytter jeg meget gerne.
Venlig hilsen Lisette
Håber du sov godt *SS*
Skrevet af: Nina JENSEN, 13. maj 2011 kl. 17.58
hejsa...
jeg har stikkelsebærkiwi, honningbær, bromebær, men skal lige lave nogle stiklinger og det er klar først næste år.
Hvor bor du hen? jeg bor i Horsens, tænker bare på om vi kan kigge forbi.
hilser
Skrevet af: Lisette Berg, 15. maj 2011 kl. 9.02
Hej Nina
Tja det kan du sagtens *SS* men jeg tror det er en ret lang tur da jeg bor lige udenfor hvalsø på sjælland.
Men min email er
sette.berg@hotmail.com
Skriv din adresse til mig og så skal jeg sende dig en stikling.
Skal du også have en med af guldbær? nu vi er igang.
Så kan du altid sende mig en stikkelsbærkiwi til næste år.
Har du fået frugt på den?
Med venlig hilsen
Lisette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Japansk vinbær