Skrevet af: Jesper, 15. november 2006 kl. 18.26
Hvis du har nogle af de her frø? Kan vi jo bytte. Eller jeg kan købe et par af dig?
Jeg kunne tænke mig:
Vanilje orkideer
Eukalyptus
>>Hamp
Skrevet af: Helle Nørgaard, 15. november 2006 kl. 20.53
Hej Jesper
Jeg har lige købt frø til et Eukalyptus træ som er hårdfør ned til – 20 grader, jeg har ikke selv prøvet at så det endnu, men da der er mange frø i posen kan vi sikkert godt finde ud af at bytte, men prøv lige at se hvad jeg har på min hjemmeside, det kan være der er andet spændende du kan bruge og så kan du skrive til mig, min e-mail står også på min hjemmeside.
Helle – www.helleshave.dk
Skrevet af: Jesper, 20. november 2006 kl. 19.28
Ikke flere der har?
Min Mail Jesper.fck@jubii.dk
Skrevet af: Lotte Hansen, 22. november 2006 kl. 15.47
Hej Jesper
Jeg har 3 forskellige mynter jeg kan tage småplanter fra og en lakridsrodsplante, det har jeg i hvert fald fået den for at være, som jeg også kan tage en bid af.Hvad har du at bytte med?Jeg kan bruge alt til haven, næsten.
Skrevet af: Brian, 28. november 2006 kl. 7.40
Hejsa hved hvor jeg kan få nådet mynte planter de vil af med
Skrevet af: Anne, 26. december 2006 kl. 13.29
Nogle af de nævnte frø kan du købe hos impecta.se
Skrevet af: Bjarne Højlund, 26. december 2006 kl. 21.32
Jep – men de vil nok have penge for deres frø!
Skrevet af: Eivin Knidsen, 22. maj 2007 kl. 19.32
Det er ulovligt med hampfrø. Det vil jeg ikke tolerere!
Skrevet af: Tina, 12. juli 2007 kl. 0.07
Hej
Hvad med at prøve at så nogle kerner fra frisk passionsfruge og papaya.
Det er lykkedes for mig med flere andre tropiske frugter
Skrevet af: TJ, 22. juli 2007 kl. 20.48
Jamen kære Eivin, måske du skulle tage og læse lovgivningen endnu en gang... hampfrø er IKKE ulovlige... Det er dog ulovligt at så disse...
MVH
TJ
Skrevet af: Anonym bruger 1, 23. juli 2007 kl. 10.00
Lidt facts omkring hamp og hampedyrkning. Der kan gives tilladelse til dyrkning af hamp til industrielle formål og til vildtpleje. Der er udviklet en lang række sorter, der er avlet frem til ikke at indholde euforiserende stoffer, så hvis nogen skulle få den sjove ide, at have 10 planter i baghaven, bliver de meget skuffede. De kan lige så godt ryge af havehækken, hvis de har de lyster.
Mvh. Hans
Skrevet af: Karna Maj, 25. juli 2007 kl. 23.49
Kære Elvin og Tj
Jeg har nu brugt en forfærdelig lang tid på at få bragt lidt orden i den her tråd. Jeg har efterladt hvert et af jeres indlæg, hvor I tilkendegiver jeres holdning til spørgsmålet om hampefrø.
Det er et diskussionforum, vi har her, men det er ikke meningen at man skal fremsætte sit synspunkt gang på gang overfor hinanden. Det er til stor irritation for andre, som ønsker at deltage i debatten, som var formidling af mange forskellige slags frø.
I øvrigt kan man til dyrefodring købe hampefrø i enhver dyreforretning.
Redaktionen tager afstand fra ulovlig dyrkning af hamp, men det er haveejeren, som er den kriminelle i det øjeblik, han/hun dyrker hamp.
Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør
Skrevet af: Rikke, 24. august 2007 kl. 12.05
Hej Jesper. Jeg har nogle Passions frugt frø, hvis du stadig er intresseret. Hvad kan du evt. bytte med?
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. maj 2008 kl. 23.20
At personen, der efterlyste frøene i første omgang, ikke har svaret tilbage på nogle af tilbudene, viser vel bare, at det var mig, dert havde ret i mine antagelser.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Anne MB Olesen, 7. marts 2009 kl. 16.43
Hampefrø er ikke ulovlige i DK...kan købes på dcfonline/frøbanken...ell send mig en mail og jeg skal sende dig nogle gode danske frø...for free
Skrevet af: Maria, 28. september 2009 kl. 3.51
Nogle der har frø til euaclyptus planten
Skrevet af: Maria, 28. september 2009 kl. 3.51
Nogle der har frø til euaclyptus planten
Skrevet af: Søren S Duun, 28. september 2009 kl. 9.30
HVis nogle er interesseret i friske bulmeurt frø (oprindelig fra Hammershus, Bonholm) er jeg leverings dygtig. Jeg har fået 3 store og flotte planter og det er min erfaring at man helst skal benytte friske frø for at få planter.
SEnd en frankeret svar kuvert så sender jeg dem snarest.
For en god orden skuld skal det nævnes at Bulmeurt er meget giftig...Læs mere om planten via dette link : da.wikipedia.org/wiki/Bulmeurt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Søger frø? som så mange andre.