Forum

Forspirede læggekartofler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. juli 2024 kl. 12.59

Jeg ved, at det for de fleste er en underlig årstid til at søge efter læggekartofler.
Jeg er nået til lægning efter de første nye kartofler, men fordi jeg har været uden køkkenhave i to år, og jeg ikke kan få de først opgravede grønne kartofler til at spire, søger jeg hjælp.
Sorten er underordnet, men jeg er ved at skrive en artikel om kartofler, og her mangler jeg et billede af, hvordan jeg gør, når jeg lægger kartofler. Og det skal jeg bruge læggekartofler til 5-10 stk.
Jeg bor i Næstved, så afstanden skal helst ikke være alt for stor. Men en spændende have kan øge afstanden!

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. juli 2024 kl. 19.01

Jeg har fået tilbudt forspirede kartofler, så jeg kan gøre min artikel færdig.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Swandria Astawanti, 15. oktober 2024 kl. 10.51

Hej! Det lyder som et spændende projekt med kartoffellægning og en artikel. Hvis du søger læggekartofler i nærheden af Næstved, kan du prøve at tjekke lokale havecentre eller gårdbutikker, da de ofte har læggekartofler på lager, selv uden for sæsonen. Alternativt kan du finde haveentusiaster i haveforeninger i området, som måske har nogle til overs. Hvis afstanden ikke er et problem, kan spændende haver som Hesede Hovedgård i Haslev være et besøg værd. Held og lykke med din artikel!

Redigeret af administrator 16. oktober 2024 kl. 9.48.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Swandria Astawanti, 15. oktober 2024 kl. 10.51

Hej! Det lyder som et spændende projekt med kartoffellægning og en artikel. Hvis du søger læggekartofler i nærheden af Næstved, kan du prøve at tjekke lokale havecentre eller gårdbutikker, da de ofte har læggekartofler på lager, selv uden for sæsonen. Alternativt kan du finde haveentusiaster i haveforeninger i området, som måske har nogle til overs. Hvis afstanden ikke er et problem, kan spændende haver som Hesede Hovedgård i Haslev være et besøg værd. Held og lykke med din artikel!

Redigeret af administrator 16. oktober 2024 kl. 9.48.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. oktober 2024 kl. 12.03

Er rapporteret

Nyt svar til emnet »Forspirede læggekartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Forspirede læggekartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider