Forum

Frø til insekterne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Alexander Lind, 20. april 2018 kl. 0.35

Hvor skal jeg købe frø ?

Har brug for før til en lille hektar.

Jeg ønsker at hjælpe så mange insekter som muligt .

Er der en Frøblanding som vil så sig selv igen ?

Alt information vil være en hjælp

Mvh Alexander Lind

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 20. april 2018 kl. 9.27

Prøv at chekke denne side. Den sender dig også videre til en købsside, hvis det er noget i den stil du er interesseret i. De har pakninger på op til 1-2 kg frø, som nok er omkring det der skal bruges til en hektar. ;)

www.danmarksinsekter.dk/insektrigblomstereng100gram.shtml

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 20. april 2018 kl. 9.50

Hvis det er en stor have du har, kan du selvfølgelig plante hvad du har lyst til - alt efter udseende og pasnings behov.

Men som en der holder meget af naturen vil jeg godt fraråde at der udplantes blomster fra frøblandinger rundt omkring i naturen, langs vejgrøfter eller i de såkaldte vildtstriber. Det er ofte planter der ikke er hjemmehørende i dansk natur, -floraforfalskning - og så ser det egentlig også forfærdelig ud.

Hvis du vil gøre noget for insekterne - kunne du jo plante nogle buske med forskellig blomstringstid - først Pil (han-planter) - så frugttræer og til sidst måske Tjørn - så er der rigelig nektar og poller til insekterne i det tidlige forår - resten at året har insekterne mange flere muligheder.
Og endelig er der jo de mange vildtvoksende og hjemmehørende flerårige urter ( i modsætning til mange enårige i frøblandinger) - fx. tidsler er rigtig gode og mange skærmplanter tiltrækker også insekter i massevis.
I stedet for at smide penge ud til "lykkepose" frøblandinger, kunne du jo satse på bestemte urter. Hvis du googler på Biplanter eller planter til sommerfugle - vil du kunne finde lister over rigtig gode insektplanter.

Nyt svar til emnet »Frø til insekterne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Frø til insekterne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider