Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 11.21
Hej allesammen
Jeg leder med lys og lygte efter denne bog, og jeg søger og søger, uden resultat eller held.
Er der nogen der har gode råd?
Jeg vil SÅ gerne have fingene i den!
På forhånd tak.
Hilsen
Solveig
Skrevet af: Gartner Duun, 10. juli 2016 kl. 11.40
Har du prøvei at søge på antikvariat.net
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 11.42
Ja, der har jeg allerede søgt. Jeg har også været inde på samtlige antikvariteters egne hjemmesider, stadig uden held.
Jeg har også søgt på DBA, Guloggratis, Saxo og bogbasen.dk.
Skrevet af: Tilde P., 10. juli 2016 kl. 12.24
Jeg har bogen selv.
Det skulle være denne www.saxo.com/dk/planteformering_philip-mcmillan-browse_ukendt_SX28416847
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 12.32
Wow, er det den? Dén har jeg set en del gange, dog hedder den ikke præcis det samme som den jeg leder efter - denne bog har også 191 sider, mens den jeg leder efter har 320 sider... Jeg tror desværre ikke, at det er den sammen bog...
Skrevet af: Gartner Duun, 10. juli 2016 kl. 12.32
Ellers har Turbine forlaget også udgivet en bog om planteformering , som skulle være rigtig god ifølge anmeldelserne , hvis ikke den anden er den rigtige . Denne bog er hellere ikke så dyr.
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 12.34
Mener du Den store bog om plateformering?
Så vidt jeg kan se inde på Turbines egen hjemmeside udkommer den først om et par måneder. Måske mener du en anden bog. Hvis det er tilfældet, har du da titlen? Så vil jeg se nærmere på den.
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 12.43
Jeg kan se en anden bog inde på Turbines hjemmeside, som hedder Haveselskabets bog om planteformering. Er det den du mener?
Den ser ud til at være meget begyndervenlig, hvilket jeg jo også er, men jeg vil gerne fortsat have glæde af bogen, selv når jeg bliver bedre.
Er der nogen der har erfaringer med denne bog?
Skrevet af: Tilde P., 10. juli 2016 kl. 12.52
Hvis det er Politikkens bog om planteformering, du søger, kan det vel kun være denne. Den er udgivet i 1981 på Politikkens Forlag.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Lis P., 10. juli 2016 kl. 14.12
Den jeg har er fra 2000, men ved at der er en nyere udgave af Politikens planteformering
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 14.45
Tilde, hvor mange sider er din bog på? Så kan jeg sikre mig, at det er den samme jeg finder på nettet (man kan finde den til billigere penge andre steder end Saxo). Jeg undrer mig dog stadig over, at der så relativt få sider i den du linker til ift det nyere eksemplar på 320 sider.
Lis: Ja, der findes nyere udgaver end den, men det gør mig ikke så meget, hvis jeg ender med en ældre udgave så længe de har nogenlunde det samme indhold. Hvor mange sider er din bog på?
Skrevet af: Lis P., 10. juli 2016 kl. 14.49
Min er på 320 sider incl. Register
Skrevet af: Tom Andersen, 10. juli 2016 kl. 14.49
Det er sjovt. Har denne:
Skrevet af: Tom Andersen, 10. juli 2016 kl. 14.50
Med index
Skrevet af: Lis P., 10. juli 2016 kl. 14.51
Den ser sådan her ud indvendig
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 14.54
Lis: Ja, jeg tror nemlig den skal være 320 sider for at være den bog jeg søger. Den Tilde linkede til havde 191 sider, så kan det jo ikke være den bog jeg leder efter...
Tom: Har din bog også 320 sider? Og hvilket årstal er den fra?
Skrevet af: Tilde P., 10. juli 2016 kl. 15.14
Solveig.
Min er på 191 sider og oversat fra engelsk. Samme oprindelige engelske forfatter som den jeg linkede til i mit første indlæg.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 15.51
Tilde: Tusind tak for hjælpen. Det er ihvertfald helt sikkert den samme bo som du linkede til, desværre tror jeg ikke det er den samme bog som jeg leder efter. Den jeg søger er en lidt nyere udgave af den du linkede til, skrevet af en anden forfatter og som har flere sider. Dog har jeg den bog du anbefaler i baghånden, hvis jeg ikke kan skaffe den, der har lidt flere sider :)
Skrevet af: Svend Høst, 10. juli 2016 kl. 18.21
Den bog du efterlyser fra politikens forlag er totalt udsolgt og har været det i mange år , den er meget efterspurgt som brugt , så du skal være mere end heldig hvis du finder en......held og lykke.
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 20.38
Jeg kan se, at Allan Toogood (som skrev samme bog jeg efterlyser) er i gang med en ny bog, der hedder Den store bog om planteformering. Den bliver udgivet af Turbine, men virker faktisk til at være den samme bog, den har 320 sider og indeholder over 1500 beskrivelser, præcis ligesom politikens. Jeg krydser fingre :)
Skrevet af: Gartner Duun, 10. juli 2016 kl. 21.55
Det er mærkelig at Politiken ikke genoptrykker den når der nu er så mange der efterspørger den.
Men dert er fint hvis Turbine forlaget trykker den . Så håber jeg at det er den samme som Politikens .
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 21.59
Ja, jeg synes også det er underligt - der er også startet diverse underskriftindsamlinger (uden særlig effekt dog) for at få den genoptrykt.
Jeg krydser bare fingre for, at det er den samme bog. Det lyder heldigvis lovende, og hvis ikke det er den samme, så synes jeg den lyder meget brugbar!
Skrevet af: Gartner Duun, 10. juli 2016 kl. 22.17
Det kan være at Politiken ikke har ville satse på den .Jeg har begge bøger og mener at kan huske at den anden udkom kort tid efter. Ok der gik nok nogle år . Men i mange år har der ikke været udgivet bøger om dette emne .
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 22.20
Jeg synes også at det nuværende marked inden for bøger om planteformering er noget tyndt. Jeg har da kunnet opstøve et par bøger, men de fleste virkede overfladiske og meget begyndervenlige, og jeg vil gerne have noget der går meget i dybden, og som jeg kan blive ved med at bruge i lang tid - selv når jeg lærer mere om planteformerng.
Der er en ny(ere) bog, Haveselskabets bog om planteformering. Men den virker slet ikke lige så beskrivende som politikens (eller den som udkommer om et par måneder for den sags skyld). Så hellere vente.
Skrevet af: Anja Egeriis, 10. juli 2016 kl. 22.42
Jeg var helt vildt heldig at finde den i en Facebookgruppe for en måneds tid siden :)
Men har været på jagt i 3-4 år, så man skal være heldig...
Skrevet af: Solveig Albertsen, 10. juli 2016 kl. 22.43
Ja, jeg har virkelig også søgt ihærdigt uden held. Heldigt for dig at du fik et eksemplar!
Skrevet af: Boi Jensen, 3. august 2016 kl. 19.15
Hej i Bogafdelingen
I skal have fat i den, der er udgivet i år 2000 eller en senere udgave. Den første med blåt omslag er ikke det papir værd, den er skrevet på. Jeg har på et tidspunkt klaget over den til Politiken, men det var de da lige glade med.
Når Politikens forlag ikke udgiver den igen skyldes det alene økonomi - bogsalget daler og de laver kun bøger der er penge i. Så hvis det lykkes at finde den antikvarisk er det den bedste løsning og det er svært, men ikke umuligt. Alternativt køb den nye, hvis det er på baggrund af den opringeligt oversatte bog, dog mangler en lille ting, hvordan du formerer naur, men det er jo nærmest ligegyldigt.
Skrevet af: Tom Andersen, 3. august 2016 kl. 19.44
Den jeg har fra 91 finder jeg udmærket, men ved Ikke om den er tæt på den gamle fra 81 eller den nye fra 2000.
Skrevet af: Maria Oien, 5. september 2016 kl. 9.31
Hej alle sammen!
I dag er TURBINEs bog om planteformering kommet, hvis det kunne have interesse :-)
www.turbineforlaget.dk/shop/haveboeger/haveboeger/httpwwwturbineforlagetdkshophaveboegerhaveboegerden-store-bog-om-planteformering/
Skrevet af: Solveig Albertsen, 5. september 2016 kl. 9.43
Hej Maria
Det er netop den bog jeg har ventet på siden jeg opgav at finde den anden bog :)
Jeg havde sat en alarm på min mobil, og er netop på vej ind for at finde den nu. Men tak for din kommentar, nu må vi håbe, at den er god!
Skrevet af: Gartner Duun, 5. september 2016 kl. 17.53
Den var allerede til salg i fredags , hvad jeg også gjorte opmærksom på .
Skrevet af: Mie Toft Pedersen, 4. oktober 2016 kl. 22.31
Hejsa
Jeg tænkte på om man kunne få en update. Fik du købt den og er den pengene værd. Overvejer nemlig og købe den. :)
Skrevet af: Gartner Duun, 5. oktober 2016 kl. 15.56
Køb du den bare den er alle pengene værd
Skrevet af: Svend Høst, 14. oktober 2016 kl. 15.42
Politikens bog om planteformering er jo en dansk oversættelse af den originale bog Propagating Plants af Allan Toogood , og den kan let købes hos Amazon.uk , Det er altid bedst at have bøger på original sproget, det er ikke altid at oversætteren rammer rigtigt og det kan let forvirre.
Skrevet af: Peter A., 17. oktober 2016 kl. 10.05
Den bog har jeg , den originale bog som politikens bog om planteformering er oversat fra , samme side antal osv , men på engelsk , kan kun anbefales.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Politikens bog om planteformering