Forum

Helleborus frø

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. juni 2016 kl. 16.52

Hej i Forum
Der er snart modne frø af "Helleborus" - påskeklokker - i sorte, lysefarver med "spot" og rødlige. Jeg har poser om frøstandene, så de er nemme at samle og de uddeles efter først til mølle princippet. Modtagerne henter enten i Holstebro eller jeg kan sende mod portobetaling. Send bare dine oplysninger til min mail ved at klikke på mit navn med rødt.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Fynbo, 3. august 2016 kl. 10.55

Hej Boi.

Jeg vil meget gerne modtage, bytte eller købe nogen af dine Helleborus frø. Jeg er interesseret i alle tre slags du har. Jeg er helt ny i dette forum, så jeg ved ikke helt hvordan man gør.

Hilsen
Henriette.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Fynbo, 3. august 2016 kl. 10.58

Hov jeg glemte at skrive min adresse. Jeg bor på sjælland så du er nød til at sende mig frøene, hvis du har flere. Det håber jeg.

Henriette Fynbo.
Tværvej 4
4370 Store Merløse

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 3. august 2016 kl. 19.09

Hej Henriette
Jamen så velkommen i "klubben".
Du overfører bare 20 kr. til min konto til porto og pakning - frøene skal ikke koste noget.
Så sår du dem bare så snart du har dem og hvis du vil så i potter, vil jeg anbefale at grave dem delvist ned, så du får overfladen så tæt på jordhøjde som muligt, gerne et sted i halvskykgge og måske skal du lægge lidt net eller en grangren eller andet der giver skygge på ca. 50 %.
Så skal det holdes fugtigt i tørre perioder - og normalt spirer frøene villigt næste år.
Vil du også have lidt bonderose frø med?
konto 9893 4585482949
Venlig hilsen

Boi Jensen

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Fynbo, 6. august 2016 kl. 9.30

Hej Boi.

Tak for de gode råd. Det lyder rigtig fint. Ja tak jeg vil gerne have de andre frø også som du har. Hvor lang tid tager det før bonderoserne de blomstrer og hvilke farver er de? Har du andre frø til stauder, så er jeg sikkert også interesseret i dem. Jeg har selv mange frø fra forskellige akelejer og forskellige storkenæb også en meget stor blå som blomstrer meget flot med store blå blomster og fylder godt op i bedet ca. 60 cm bred x 70 cm høj. Vi kan også bytte frø hvis du vil det.

Hilsen
Henriette.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Fynbo, 6. august 2016 kl. 9.33

Hej Boi.

Hvis ikke jeg høre mere fra dig så sætter jeg bare pengene ind på din konto i morgen.

Hilsen
Henriette.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Toft Pedersen, 4. oktober 2016 kl. 22.37

Hej Boi.

Jeg ville lige høre om du har flere frø tilbage. Med venlig hilsen Mie

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 20. november 2016 kl. 16.11

Hej Mie
De er væk - de sidste blev sået ud, så de kan spire til foråret.
vh Boi

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Toft Pedersen, 20. november 2016 kl. 18.09

Hej Boi

Det er bare helt iorden.

Mvh Mie

Nyt svar til emnet »Helleborus frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Helleborus frø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider