Forum

Palme frø :)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Olsen, 9. maj 2016 kl. 16.46

Hej :)
min kæreste og jeg har sået nogle palme frø, og søger nu hjælp til videre forløb, håber der er nogen der vil hjælpe os.

Efter at frøene har ligget i en lukket beholder i længere tid med fugtig jord osv. er de kommet til at se sådan ud (se billed) er dette et spire eller er det en rod, som fortsat skal være dækket af jord ?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 9. maj 2016 kl. 19.00

Umiddelbart ligner det roden og de kan derfor ikke tåle for meget luft, uden at tørre ud. Selve bladene vil nok komme ud af frøene lidt senere.... lidt a'la når bønner spirer.

Men det ser ud til at blive ret lange rødder, så hvis de ligger i den lille bakke bagved din hånd, så bør du nok plante dem om i nogle større potter, med en ikke for næringsrig jord (blanding af pottemuld og priklejord evt. med lidt groft grus).

Mvh.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Olsen, 13. maj 2016 kl. 15.38

tak for dit hurtige svar :) det var til stor hjælp. De små frø er lagt i jorden igen, så nu venter vi spændt på at se hvad der sker :)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Brandt, 13. maj 2016 kl. 16.28

Det er rødder, vi har plantet 2 styk herhjemme tidligere på året. Jeg satte dem i jorden efter roden var kommet frem. De er sat i store gennemsigtige potter og jeg kan se at denne spidse rod vokse direkte nedaf og hen af bunden når denne rammes. Der gik næsten 2 måneder fra roden begyndte at bryde frem til der kom et skud op af jorden.
Det første palme blad kom sjovt nok op af jorden 1 cm fra kernen og ikke op fra selve kernen. Kernen har jeg liggende oven på jorden og ikke gravet ned.

Den vokser sikkert tørrer steder og starter med at sætte en rod dybt ned i jorden inden der kommer blade på.

Nyt svar til emnet »Palme frø :)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Palme frø :)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider