Skrevet af: Anne Davidsen, 29. marts 2016 kl. 13.02
Nogen, der ved, hvor man kan bytte sig til/købe:
Rubus Nephalensis (Krybende hindbær), Navaho (buskbrombær, Hablitzia Tamnoides (Spinatranke), Dauberton (staudekål), Allium Cepa Perutile, Strandkål - evt. lignende urter (som stauder)?
Skrevet af: Lene Skelmose, 30. marts 2016 kl. 7.52
Humle? friske humleskud dampet i smør smager fantastisk. Strandkål ,mener jeg, kan købes som frø. Gror vildt ( bla i Kaløvig) så du kan måske finde den og tage frø eller skud. Efter min mening den mest delikate kål ovehovedet. Måske den mister noget smag ved ikke at gro ved vandet. De planter jeg har set har groet tæt på vandet og fået havsprøjt.
Hos Camilla Plum kan fås flerårig kål - som skud. Meget nem plante og har i denne vinter sat/haft grønne blade hele vejen igennem. Hun har også forskellige slags syrer. Mener de står under rubrikken "Permahaven".
Frø til spinarranke fås hos et firma på sjælland - jeg kan ikke huske navnet. Fandt det sidste år på nettet.
Har du bogen "Around the World i 80 plants"? - af Stephen Barstow. Købte den sidste år og fandt ud af at mange af de stauder jeg allerede havde kan spises. Hosta, pileurt (rødderne), guldnælde bl.a.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Spiselige urter (stauder)