Skrevet af: Martin Baltser, 12. april 2015 kl. 0.31
Hej :)
Jeg er i færd med at få en lille krydderurte have op at køre i et par altankasser, men mangler lidt planter at sætte ud.
Nogen der ved hvor jeg f.eks. Skaffer forskellige varianter af mynte, salvie og timen osv. ? Jeg har de typiske (alm timian, salvie og grøn mynte) men har hørt at der findes et hav.
Jeg bor i Århus C og kan simpelthen ikke finde et godt udvalg, og vil helst ikke sætte frø, da det tager længere tid.
Hvis nogen har er tip til et sted med flere varianter hører jeg gerne fra jer :)!
Tak
Martin
Skrevet af: Lis P., 12. april 2015 kl. 7.36
Ja prøv div supermarkeder eller planteskoler/plantorama m.m
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. april 2015 kl. 8.10
www.urtegartneriet.dk/ - et meget stort udvalg :)
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 12. april 2015 kl. 12.56
Hej Martin.
Har du prøvet Billigblomst (Runetoften 1, Århus V) ?
De plejer at have et godt udvalg til rimelige priser.
Hilsen AG.
Skrevet af: Doris Møller, 12. april 2015 kl. 19.26
Hej Martin Baltser
Jeg har en fornemmelse af, at du er et rigtigt bymenneske, der kun nødigt vover dig ud til Plantorama eller Billigblomst ;-)
Jeg vil foreslå dig at gå på torvet på Ingerslev Boulevard. Der er torvedag onsdag og lørdag formiddag. Der plejer at være en fyr, der sælger økologiske krydderurter af fin kvalitet. Jeg har i hvert fald købt en meget velsmagende oregano af ham.
Jeg har ikke været der i år, men der plejer at være en masse at vælge imellem.
Med venlig hilsen
Doris Møller
Skrevet af: Rebecca Toubøl, 15. april 2015 kl. 21.37
Ham på torvet er der skam stadig. Han skilter med at hedde Solsikken.dk og har nogle spændende og meget anderledes krydderurter.
Det samme har Grobutikken i Ålborggade 22 (et par blokke derfra) en lille lækker butik, værd at besøge :)
Skrevet af: Freya Grossmann, 16. april 2015 kl. 21.50
Stiklinger af mynte kan du sikkert få gennem deljorden.dk. De breder sig jo, og er lette at få rod på.
Man behøver ikke bytte. Tit vil man jo bare af med noget, der er i overskud og gøre andre glade.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Krydderurter