Forum

Pilea peperomioides

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Katrine Bruun Andersen, 20. marts 2015 kl. 23.52

Jeg søger denne plante vil jeg meget gerne have fingerne i en.

Betaler gerne.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 21. marts 2015 kl. 13.16

Den har jeg. Du kan sagtens få en aflægger, hvis du bor i nærheden. Jeg bor nær Aalborg 😊

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 22. marts 2015 kl. 10.29

Hej Katrine.
Du kan også få en Pilea af mig.
Jeg bor i 3600 Fr.sund (Nordsjælland).
Du kan evt. læse om den (på Hus&have), og se min adresse o.s.v. på min hjemmeside:
www.holger3600.dk

Venlig hilsen
Holger

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. marts 2015 kl. 20.45

Hej Holger

Ved du hvad den hedder på dansk? Jeg mener at den hedder elefantører, kan det passe.?

Hilsen Søren .

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 23. marts 2015 kl. 21.43

Jeg kender den under navnet præsten og hans menighed

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. marts 2015 kl. 22.24

Caladium biculum hedder elefantøre og høre til arum familien den har ikke noget med den anden plante at gøre .

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 24. marts 2015 kl. 11.23

Hej Annette & Søren.

Jeg har i mindst 35 år haft glæde af den Pilea, jeg engang fik af en kær veninde. Den er selvfølgelig blevet stiklingeformeret igennem årene.
Jeg har i januar foræret nogle stykker væk til Blomsterbutikken v. Annette Damgaard Jensen i Allingåbro, så hun kunne få pilea'en opformeret, så der er nok på det danske plantemarked.

Pilea Peperomioides (også kaldet Parasolpilea, pengeplante, missionærplante) blev genfundet af en norsk missionær Agnar Espegren i 1945 i Yunnan, da han var på flugt fra Hunan provinsen. Den voksede på et meget begrænset område i af Tsangshanbjergene på skyggefulde, humusklædte kampesten i 2.800 meters højde nær den gamle by Dali. Da der kan forekomme sne i de egne, tåler den formentlig temperaturer ned til frysepunktet.

Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Fr.sund

I kan på de 3 net-adresser, herunder, læse det meste af, hvad der er skrevet om 'Pilea peperomioides':

Et kinesisk puslespil løst: translate.google.com/translate?depth=1&hl=da&prev=/search%3Fq%3Dpilea%2Bpeperomioides%26biw%3D1024%26bih%3D585&rurl=translate.google.dk&sl=en&u=http://www.wildchicken.com/nature/garden/ga008_a_chinese_puzzle.htm

Pilea:
da.wikipedia.org/wiki/Pilea

Pilea plante information:
translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.wildchicken.com/nature/garden/nature_200_040.htm&prev=/search%3Fq%3Dpilea%2Bpeperomioides%26biw%3D1024%26bih%3D585

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Toxværd, 28. marts 2015 kl. 23.18

Hej,
Jeg leder med lys og lygte efter en Pilea Peperomioides - er der nogen der har en ide om hvor de kan købes (helst i Nordsjælland) ??

På forhånd mange tak for jeres svar.

Hilsen Lene

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 28. marts 2015 kl. 23.42

Hej Lene.

Ja, du kan få 1 af mig, jeg bor i 3600 Fr.sund.

Du kan sende mig dit tlf.nr. & postadresse til mail: hope@post.tele.dk
Så kan jeg "komme forbi med 1 stk., én af dagene, jeg er pensionist, så jeg burde have tid nok, men....

Venlig hilsen
Holger

Nyt svar til emnet »Pilea peperomioides«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Pilea peperomioides

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider