Skrevet af: Nissen På Loftet, 13. januar 2015 kl. 18.10
Jeg ligger inde med en lille håndfuld frø fra min families meget gamle Amur drue, der står i Heilongjiang provinses i kina(amur)
10 stk gives væk, eller byttes eventuelt med andre frø.
Skrevet af: Lone S., 14. januar 2015 kl. 20.30
Hej;)
Er det
druer til vin eller spise druer? lyder spændende og anderledes;)
Skrevet af: Nissen På Loftet, 15. januar 2015 kl. 12.38
Hej Lone
dette er den originale amur drue, under 2 verdenskrig havde japanerne besat det nordlige kina, og der krysede de amur druen med nogen andre sorte, for at skabe en bedre drue til vin.
jeg må indrømme at jeg ikke bryder mig om amur drue smagen, jeg syntes den er meget vammel sød. men saft af druerne er rigtigt godt, det skal bare være iskoldt.
jeg har smagt lokal vil fra området lavet på amur drue, typisk er kinesisk vin kun på 1-2% alc. og minder mest om en gæret saftevand. men det smager nu ok.
så om det er en spise eller vin drue, kan jeg ikke rigtigt svare på. men den ligner ikke de spise amur druer man kan købe på markedet, men de er sikkert også genmodificerede og alt muligt, druerne på denne er noget mindre.
jeg har taget dem hjem fordi jeg syntes det kunne være sjovt at ha noget originalt fra den anden side af kloden. og jeg ikke stoler på noget jeg køber fra en frøproducent.
Skrevet af: Svend Høst, 15. januar 2015 kl. 14.20
Du skulle have taget nogle stiklinger med hjem så ville det være den rigtige drue , du aner ikke hvad der kommer ud af frøformering af druer , mange gange planter der ikke dur`til noget som helst...........
Skrevet af: Lars Holt, 15. januar 2015 kl. 17.18
Den vilde vin i Japan og Kina hedder Vitis Amurensis.
Hvis de omtalte frø er fra denne art (og der ikke er sket en krydsning), vil den give frøålanter med samme egenskaber som den oprindelige.
Det er ikke noget jeg vil bruge min kostbare plads på, selv om det jo er lidt spændende.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Frø Amur drue gives væk / byttes med?