Skrevet af: Anne Demant, 23. juli 2014 kl. 12.55
Jeg ønsker det antal valnødder der skal til en alm. stor fl. snaps
jeg kan bytte med
edelweiss, tudselilje.
eller betale porto, gerne et SMS frimærke
venlig hilsen
Anne
Skrevet af: Pia Nielsen, 23. juli 2014 kl. 15.49
Jeg ved godt at man bruger de umodne valnødder normalvis. Jeg prøvede med brugsens valnødder bare for at prøve om det overhovedet kunne lade sig gøre. Det kunne det og jeg kan ikke smage forskel.(smagsløgene har måske taget lidt skade efter mange års intensiv rygning) ???? Knækkede dem selvfølgelig først.
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. juli 2014 kl. 18.39
Prøv at søge inde på deljorden.dk :)
Skrevet af: Anne Demant, 23. juli 2014 kl. 20.03
Anja, jeg har været der :-)
Pia, jeg ser lige om der er respons på de grønne først, men brugte du bare selve nødden med den brune hinde på?
og 6- 8 stk? jeg ryger da også, såe deet :-)
Tak for tip begge 2.
Anne
Skrevet af: Pia Nielsen, 23. juli 2014 kl. 21.36
Ja, med den mørke hinde på. Jeg gnuppede og vaskede dem i flere hold vand, indtil vandet ikke var brunt længere.
Skrevet af: Pia Nielsen, 23. juli 2014 kl. 21.44
Hov. Talte ikke nødderne. Men den store flaske brøndum var næsten halv fuld af nødder og resten var snaps. Flasken stod i en mørk kold kælder et helt år. Når jeg huskede det gik jeg ned og rystede flasken.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. juli 2014 kl. 8.01
du kan hente nogle her
Skrevet af: Anne Demant, 24. juli 2014 kl. 9.19
Tak Mogens, jeg sender dig en mail. /Anne
Skrevet af: Anne Demant, 24. juli 2014 kl. 20.47
Jeg har hvad jeg skal bruge af valnødder nu.
Skrevet af: Tine Horsum, 25. juli 2014 kl. 20.51
Det er lidt sent nu.
Til snaps bruger man kvarte nødder (med det grønne), og de bør høstes i slut- juni.
Det er lidt sent nu.
Har desværre ikke selv valnødder i haven.
Men i familien har vi "årgangs- valnøddesnaps"- den bliver bedre med årene og spædes op løbende med nye nødder og snaps.
Mvh
Tine
Skrevet af: Pia Nielsen, 26. juli 2014 kl. 16.15
Hvorfor er det egentlig de grønne man bruger og ikke de modne, ud over at de grønne som regel er" opvokset i egne rækker" Hvem har en forklaring på det ?.
Skrevet af: Anne Demant, 26. juli 2014 kl. 19.40
Hej Pia,
det er snapse entusiaster der siger sådan. Jeg har hørt og læst på mange af deres hjemmesider at den bliver bitter, ram og ikke særlig valnøddeagtig.
Men ved det ikke, det er 1. gang jeg starter valnød.
Hasselsnaps kommer ikke til at smage af noget, hvis man bruger modne nødder, dét ved jeg.
Iøvrigt er valnødderne jeg fik, vældig fine og bløde i skallen, så jo, det kunne sagtens nås. / Anne
Skrevet af: Pia Nielsen, 27. juli 2014 kl. 18.26
O.K. Jeg kan heller ikke smage forskel på øl og øl. Måske en blindtest kan afgøre det for mit vedkomne.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Grønne valnødder til snaps ønskes