Skrevet af: Katja Kjærgaard, 15. maj 2014 kl. 19.10
vi flyttede i et lille rækkehus i februar og har fået en forholdsvis stor have (synes jeg) og den er meget vel- og tilplantet. Men jeg synes der er for meget. Blandt andet i forhaven som vender mod øst og derfor er der ikke sol hele dagen. Der har jeg blandt andet et stor (1½ m. høj og 1 m i diameter ca.) rhododendron med sart lyserøde blomster og den lider lidt under manglende sol tænker jeg også at den står op af et skur og dele af den ikke får luft/plads nok. Jeg tænkte på at grave den op og smide den ud, men måske en kan bruge den!!!
Måske vi kan lave en byttehandel. Jeg har også et stort bed i min baghave som er fyldt med alverdens ting og sager og der er for meget. Der er også nogle mindre fyrtræer af en slags.
Skriv gerne - bor i Furesø nordsjælland
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. maj 2014 kl. 20.57
Hej Katja
Der findes en fed side, der hedder deljorden.dk hvor man kan tilbyde og bytte planter - måske du også skulle prøve der?
Det er Praktisk Økologi, der står bag den side også :)
mvh
Anja
Skrevet af: Freya Grossmann, 15. maj 2014 kl. 23.30
Rhododendron kan sagtens trives i skyggen!! Bare lige til info, inden du graver den op...
Skrevet af: Katja Kjærgaard, 16. maj 2014 kl. 7.10
ok, tak for svar til jer begge :-)
mvh Katja
Skrevet af: Tina Saxtorph, 25. maj 2014 kl. 18.55
Hej Katja.
Er du kommet af med den... Vores ene er afgået ved døden, så kunne godt bruge en ny.
Mvh Tina
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Byt planter