Forum

Vil ikke spire

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Lyngsø Hougaard, 1. maj 2014 kl. 10.35

HJÆLP.
Jeg har forsøgt at forspire (salat, forårs løg, tomat, squash, agurk o.s.v) Har haft dem i miste bænk men det gik ikke, så prøvede jeg igen i en bakke hvor jeg kan hælde vand i så de selv kan suge og satte dem i en sydvendt vindueskarm, men de kommer heller ikke?

Hvad går galt? Har sået i så og prikkeljord

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 1. maj 2014 kl. 11.03

Martin ude har været for koldt, specielt for tomat sguash og agurk.

Prøv at læse lidt på frøposerne hvad der står, skal frøet dækkes, og hvor meget skal det dækkes, og hvornår skal det sås.

jeg gør det inden jeg så at jeg gennemvander jorden, og jeg sår i potter som er ca 10 høje og med huller i bunden, noget andet er frø må aldrig tørre ud

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 2. maj 2014 kl. 3.32

Selvom vejret er varmt har det været køligt om natten. Forårsløg og salat skulle dog kunne spire køligt. De andre har brug for mindst stue temperatur både nat og dag og skal ikke ud før det bliver endog en del varmere.

Du kan søge på de planter du vil så her på siden. Der er gide artikler om de fleste. Om både dyrkning, høst osv.

Derudover kan man hos nogen frø forhandlere finde såtabeller. Tidspunkter for de forskellige frø. Når man siger forspiring mener man ofte inde i stue varme. Hvis man mener forspiring i drivhus eller drivbænk skriver man ofte det direkte.

God fornøjelse med det. Npr du har flyttet dem skal det nok lykkes bedre. Men slå dem op her på siden. De har jo forskellig spire tid.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 2. maj 2014 kl. 3.33

Nu slår det mig? Er det de samme frø, du har flyttet ind? De kan være skadet af kulde og fugt. Så du må nok så nye frø?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Lyngsø Hougaard, 2. maj 2014 kl. 7.48

Har sået nye før igen i går.
Problemet er også at vi har olie fyr så det er allerede slukket for at spare så der er ret koldt inde hos os, vi har dog en el radiator til at stå hvor vi opholder os og der stiller jeg nu bakken hen over på en stol uden sæde og om dagen i vinduet så den får lys

Nyt svar til emnet »Vil ikke spire«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Vil ikke spire

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider