Skrevet af: Rie Roswall, 6. april 2014 kl. 14.49
søger stiklinger af krydderurter bor 8930
citrongræs
Citronverbena
persilleselleri
kinapurløg
og løg
etageløg
ramsløg
på forhånd tak Rie
Skrevet af: Tine Horsum, 6. april 2014 kl. 18.04
Hej!
Jeg har ramsløg, hvis du er interesseret, kan jeg sende dem (mod porto betalt). Hvor mange vil du have?
Mvh
Tine
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 7. april 2014 kl. 8.08
Citrongræs kan du relativt let, selv lave. Køb friske stilke i et supermarked eller en grøntbutik, sæt stilkene i vand og efter ca en uge har de sat rødder, sæt dem i en potte, hver. Kan stå i haven, fra ca. samme tidspunkt som f.eks tomater kan.
Skrevet af: Rie Roswall, 23. april 2014 kl. 11.53
ramsløg vil jeg meget gerne have!
har du overskud af andre sundhedsfremmende planter, ingen store, da jeg bor til leje med en terasse foran lejligheden.
mvh og tak Rie randers
Skrevet af: Freya Grossmann, 23. april 2014 kl. 14.26
Ramsløg kan du også købe i udvalgte supermarkeder i en potte. Så er det bare at palnte dem ud.
Jeg købte for en måneds tid siden i Netto, tror jeg.
Eller gå ud i en skov og find dem - grav et par stykker op og genplant dem hjemme.
De trives sandsynligvis bedst i skyggen.
Skrevet af: Rie Roswall, 23. april 2014 kl. 14.31
tak det vil jeg prøve, har du ideer til andre ting der er nemme sunde og nemme at have med at gøre mvh Rie
Skrevet af: Freya Grossmann, 23. april 2014 kl. 15.29
Alle former for krydderurter er da rimelig nemme og i en passende størrelse. Basilikum, timian, rosmarin, oregano osv. Jeg ved jo ikke, hvad du har i forvejen.
Søg evt her på siden eller lån en krydderurtebog på biblioteket.
Skrevet af: Inger Kaagaard, 24. april 2014 kl. 11.34
Jeg har etageløg og citronverbena, som du gerne må komme og hente hos mig i 9610.
Jeg har pibeløg ikke kinaløg, som du også gerne må få en klump af.
Skrevet af: Rie Roswall, 10. maj 2014 kl. 14.25
beklager men jeg skal nok med både tog og bus for at komme til dig!
jeg bor i 8930 og har ingen til at køre for mig
mvh Rie
Skrevet af: Tine Horsum, 10. maj 2014 kl. 17.41
Hvor mange vil du have?
Jeg bor i 5400 (Fyn)- men kan sende. mod porto betalt. Jeg bryder mig ikke om ramsløg.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Krydderurter