Skrevet af: Gitte Toft, 21. marts 2014 kl. 12.40
Hej alle sammen
Jeg søger buske og div. afgrøder….( Så som krydderurter - bærbuske og hvad man ellers har i en køkkenhave og drivhus)stiklinger, rodstykker, afløbere og frø….. til min ny opstartet køkkenhave og brugt drivhus…Jeg skal nok selv komme og hente det. Vær sød at hjælpe mig, da pengene ikke rækker til at kører på planteskolen. Jeg bor nær Holbæk, men er meget villig til at kører langt efter det.
P.s. også hvis der er nogle i nærheden som har heste gødning eller anden for for gødning
Jeg har desværre ikke noget at bytte med, da jeg er fuldstændig nystartet....Men er villig til at betale porto.
Skrevet af: Lene Rohde, 22. marts 2014 kl. 14.01
Hej Gitte.
Jeg har ikke noget at dele ud af, da jeg også selv er en temmelig ny haveejer.
Men en måde hvorpå du hurtigt kan få mange, billige krydderurter er ved at kigge hos supermarkederne og grønthandlerne. De planter, du kan købe her, koster typisk ikke ret meget. De er lavet på en måde, hvor det gælder om hurtigt at få en masse spiselige plade. Det betyder, at der er sået en hel masse små planter i samme potte. På den måde kan de ikke udvikle sig. Men hvis du gør jorden godt våd og forsigtigt skiller planterne ad og planter dem over i hver sin potte, så har du hurtigt en masse planter. Sidste år gjorde jeg det med timian og citrontimian - og har nu en masse fine planter, som jeg har høstet af hele vinteren. For nyligt var jeg i Kvickly, hvor jeg fandt et fint udvalg - også af nogle lidt specielle sorter. Bla. har jeg lige lavet en masse ramsløgplanter. Jeg har også salvie og fransk estragon fra sidste efterår, som har overvintret i drivhuset og er klar til udplantning nu.
Held og lykke med projektet
Lene
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. marts 2014 kl. 16.09
Hej Gitte
Jeg har lidt jordbærplanter og sene hindbær og skal op i nærheden af Holbæk d. 5.4., så hvis du er interesseret, kan jeg godt tage noget med til dig, som du kan hente?
Du kan jo lige sende mig en besked ved at klikke på mit navn, der hvor det står med grønt...
mvh
Anja
Skrevet af: Jette Sallingboe, 26. marts 2014 kl. 10.52
Hvis du sender mig en kuvert, så skal du få nogle af de frø jeg har fra sidste sæson. Der er tomat, peber osv.
Mvh. Jette.
Skrevet af: Gitte Toft, 26. marts 2014 kl. 11.00
Hej Jette
Er det ikke nemmere at jeg sender dig en portokode ......Og tusinde tak for hjælpen :-) Og rigtig dejlig dag
Herlig hilsen
Gitte
Skrevet af: Jette Sallingboe, 26. marts 2014 kl. 11.34
Jo, selvfølgelig, god ide!! Jeg giver lige lyd, når jeg kommer hjem, og får kigget hvad der er i skattekisten, så kan du se, hvad der har interesse:o)
Mvh. Jette.
Skrevet af: Jette Sallingboe, 26. marts 2014 kl. 16.30
Har frø til koriander, kørvel, pluksalat, radiccio, marketmore agurk, to slags chili, to slags peber, fire slags tomater og dild. Og så kan jeg prøve at tage nogle stiklinger af timian og citrontimian, og så håbe at de klarer post danmark turen. Hvis det er noget, så kan du bare maile postkoden og din adresse:-)
Mvh. Jette.
Skrevet af: Jette Sallingboe, 26. marts 2014 kl. 16.31
Hov, og tagetes til drivhuset ( mod skadelige kræ) :-)
Skrevet af: Kristine Bundgaard, 27. marts 2014 kl. 10.47
Hvis du sender mig en kuvert, kan jeg give dig nogle græskarfrø. Jeg har selv haft stor glæde af at høste og lave opskrifter med græskar - de kan bruges til alt muligt.
Hilsen Kristine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Alt søges til ny op startet køkkenhave o