Skrevet af: Louise Kibsgaard Pedersen, 19. marts 2014 kl. 21.13
Hej alle! Jeg søger denne plante! Jeg vil så gerne eje den, men den er så umådelig svær at opstøve. Er der nogle der har nogle eller bare en enkelt til salg jeg må købe? :-) Venlig hilsen Louise fra Struer
Skrevet af: Holger Pedersen, 21. marts 2014 kl. 0.53
Hej Louise.
Du kan få sådan en Pilea af mig, hvis du konner og henter den.
Men hvordan du kommer fra Struer og til mig det kan jeg ikke sige.!
Vi kan vel finde på noget, hvis du enten ringer eller sender mig en mail.
Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705, hvis jeg ikke tager den, så: mobil 3033 8311
Den mail jeg plejer at bruge, er ude af funktion for tiden, så:
mail: holger4705@gmail.com
Skrevet af: Louise Kibsgaard Pedersen, 23. marts 2014 kl. 12.55
Hej Holger!
Det var vel nok venligt af dig. Jeg skal dog lige tænke over, hvordan det logistisk kan lade sig gøre. Jeg vender tilbage, hvis jeg finder en løsning. Jeg går ikke ud fra at det er forsvarligt at sende planter med posten ;-) God dag!
Mvh. Louise :-)
Skrevet af: Holger Pedersen, 20. april 2014 kl. 21.59
Hej Dorthe.
Tak for din SMS, jeg har svaret dig for lidt siden, og jeg har priklet 2 stk. til jer hver, så nu er det op til jer, om jeg skal komme med dem, eller I selv vil hente dem hos mig.
Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A, 3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705, hvis jeg ikke tager den, så: mobil 3033 8311
Skrevet af: K. Langgaard, 23. september 2014 kl. 20.42
Kære Holger og evt andre parasol pilea eksperter.
Jeg har overtaget en meget udpint pilea, den er plantet om, aflægger fået egen potte, alt er gødet, vandet og i vækst. Hen over sommer fik de stort set vand daglig. Nu er der kommet sorte rande på nogle af bladene og jeg tænker på om jeg vander for meget nu, hvor det ikke er så varmt. Vil i give et bud? Venlig hilsen K.langgaard.
Skrevet af: Holger Pedersen, 24. september 2014 kl. 0.42
Kære K. Langgaard.
Mine Pilea peperomioides, eller parasol pilea planter, står i et sydvendt vindue, de bliver ikke vandet før jorden er næsten hel tør. Jeg har haft dem i mindst 30 år. Den ene har blomstret i dette forår, så de har det vist godt nok.
Det er også dem jeg har hentet en masse skud fra, til de mange der har sendt en mail til mig.
Der kommer løbende små skud frs roden, de skud "piller" jeg op når de er blevet så store, at de kan plantes ud i deres egen urtepotte.
Man kan på roden se, at den plante er i tæt familie med vores brændenælde, der også skyder rodskud.
Planten er let at opformere, det er faktisk derfor at planten (som en af de få) de første mange år "på markedet", ikke var i hænderne på de professionelle gartnere, men gik fra hånd til hånd blandt alm. mennesker.
Der er åbenbart ved at blive stor interesse om parasol pilea, om bl.a. hvordan den skal passes og hvor den oprindelig kommer fra, så....
Jeg må vel hellere tage den berømte tyr ved hornene, og give et par net-adresser med oplysninger om Pilea Peperomioides.
Her er de faktiske oplysninger (der fylder for meget på disse sider) derfor disse adresser, som I bare skal trykke på (Hvis jeg har gjort det rigtigt), så kommer I automatisk ind på de indlæg der har været brugt:
da.wikipedia.org/wiki/Pilea
translate.google.com/translate?depth=1&hl=da&prev=/search%3Fq%3Dpilea%2Bpeperomioides%26biw%3D1024%26bih%3D585&rurl=translate.google.dk&sl=en&u=http://www.wildchicken.com/nature/garden/ga008_a_chinese_puzzle.htm
Venlig hilsen
Holger Pedersen
3600 Frederikssund
Skrevet af: K. Langgaard, 24. september 2014 kl. 7.58
Tusind tak Holger, for dit gode svar og links. Venlig hilsen K. Langgaard
Skrevet af: Jeanette Hald Pedersen, 5. maj 2015 kl. 9.03
Kære Holger
Har netop læst dit indlæg omkring den fine plante Pilea Peperomioides, og vil høre dig, om jeg ikke må købe en stikling eller to af dig? Jeg bor i Roskilde, hvilket jo ikke er så langt fra Frederikssund - heldige mig :-)
Kærlig hilsen
Jeanette
Skrevet af: Holger Pedersen, 5. maj 2015 kl. 13.56
Kære Jeanette.
Jeg har lige sendt dig en mail, som svar på den du sendte til mig.
Så må jeg se hvornår du skriver eller ringer til mig.
Venlig hilsen
Holger
Skrevet af: Andrea Lund, 5. maj 2015 kl. 21.41
Kære Holger.
Måske lidt frækt at skrive her på en andens opslsg. Men jeg er også MEGET interesseret i en Pilea.
Kan jeg være så heldig at måtte kæbe en stikling af dig også?
God aften.
Andrea Lund
Skrevet af: Holger Pedersen, 5. maj 2015 kl. 23.27
Hej Andrea.
Hvis du sender mig en mail, så får du svar på hvor du evt. kan få en Pilea fra, hvis "Annette" har flere.
Hun er ved at opformere dem.
Hun havde 1 til Jeanette.
Jeanette kommer og henter en Leopardstilk hos mig på fredag.
Venlig hilsen
Holger
Mail: hope@post.tele.dk
Skrevet af: Holger Pedersen, 6. maj 2015 kl. 1.10
Hej Louise Kibsgaard Pedersen.
Du startede denne streng d, 19. marts 2014 kl. 21.13
Jeg tror jeg har fundet en mulighed for at du evt. kan få en Pilea, hvis du stadigvæk gerne vil have en.
Hvis du ikke har fået en endnu.
Prøv at sende mig en mail: hope@post.tele.dk
Der er vist ikke så langt fra Struer til Allingåbro, vel.??
(Som der er til 3600 Frederikssund)
Venlig hilsen
Holger
Skrevet af: Annette Lundgaard, 3. juni 2015 kl. 18.59
Hej. Jeg har ikke lige fulgt med her, men jeg kan sagtens lave en Pilea eller to. Skriv en mail, hvis det har interesse.
Annettelundgaard@gmail.com
Skrevet af: Camilla O., 29. juni 2015 kl. 15.42
Til de af jer der er interesseret i en Pilea og bor i København, så forhandler jeg dem også privat. Skriv en besked her (have-siden.dk/pilea-peperomioides/) så svarer jeg fluks om jeg har nogle til salg i øjeblikket. :-)
Skrevet af: Mette Gilberg, 28. juli 2015 kl. 15.07
Hejsa hvor I København sælger du fra? Jeg bor i Hvidovre og har ikke kunne finde en her:-(
Skrevet af: Annette Lundgaard, 28. juli 2015 kl. 15.13
Hej Mette
Jeg kan tage en med til dig 22.8, når jeg kommer til Søborg. Skriv evt mail på annettelundgaard@gmail.com
Vh
Annette
Skrevet af: Mette Gilberg, 28. juli 2015 kl. 18.47
Åh det lyder godt😃skriver hvis jeg finder en inden da
Skrevet af: Annette Lundgaard, 28. juli 2015 kl. 19.07
Ok ;-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Pilea Peperomioides