Skrevet af: Freya Grossmann, 16. februar 2014 kl. 16.45
Jeg er så småt ved at planlægge denne sæson i køkkenhaven.
Jeg er derfor på udkig efter frø af følgende planter:
Slikærter, lækre ærter ønskes. Jeg elsker dem uden hinder.
Aspargessalat
Valske bønner/hestebønner: express elenora/eller anden lækker sort, måske med røde blomster?
Edamame bønner
Jeg betaler gerne portoen - eller bytter med andre frø (fx chili, melon, tomater, græskar m.m).
Skrevet af: Bente Poulsen, 16. februar 2014 kl. 19.21
Jeg har nogle mega-søde ærter, men de er vist ikke uden hinder. Jeg har købt dem som økologiske spire-ærter, altså til at spise lige fra spirebakken og fik sidste sommer lyst til at dyrke dem selv.
Kender ikke sorten, men de var et hit ; )
Har også en lille portion valske bønner, husker ikke hvilken sort. De er købt hos Camilla Plum og er dejlige. Dem må du gerne få også, hvis du har lyst.
Jeg leder selv efter en tidlig bønnesort: en stangbønne ved navn Limka. Kan ikke finde den på nettet, (kun som udsolgt), så hvis nogen kan hjælpe, ville det være super.
Vh Bente Poulsen
Skrevet af: Freya Grossmann, 16. februar 2014 kl. 19.56
Jeg er interesseret i både ærter og de valske bønner. Kan du sende mig en PM (tryk på mit navn), så kan jeg sende dig min adresse eller en frankeret svarkuvert?
Bønnerne kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men hvis du søger på bean + limka, så kommer der en del udenlandske frøbutikker, som har dem. De britiske butikker burde ikke have problemer med at sende til DK. Ellers kan du eftersøge dem her eller på deljorden.dk, så kan det jo være, at andre har den. Jeg kan se, at den er frøægte, så man kan selv tage frø.
Jeg har også frø af diverse blomster.
Skrevet af: Betina Hjorth, 17. februar 2014 kl. 18.46
Hej Freya
Jeg har aspargessalat ( fra sidste år ) og valske bønner (Wietkiem)kan jeg også undvære lidt af. Har selv høstet dem sidste år. De er fra Fuglebjerggård.
Er det noget ?
V. H. Betina Hjorth
Skrevet af: Freya Grossmann, 17. februar 2014 kl. 19.42
Ja tak. Kan du sende mig en PM ved at trykke på mit navn?
Er det let at tage frø af aspargessalat?
Er der nogen grønsager eller blomsterfrø, du er ude efter i bytte?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Nogen der har frø i overskud (grøntsager