Forum

Purpur solhat og hvid solhat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hella Barcos, 30. september 2013 kl. 10.17

Mine solhatte har desværre ikke klaret vinteren, så derfor søger jeg nogle nye til min have. Er der nogen som bor tæt ved Gråsten som kunne undvære nogle? Jeg kan bytte med mange forskellige stauder fra min have ved interesse og frø fra vidunderblomst.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 1. oktober 2013 kl. 8.40

Hella jeg ville nok vente med at plante nye solhatte til foråret, hvis dem du havde ikke kunne klare vinteren vil nye nemme heller ikke kunne det.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars-Henrik Christensen, 16. februar 2014 kl. 18.18

Hej. Jeg har en del frø fra rød solhat. Jeh bytter gerne med frø fra vidunderblomst.
Vh
Lars-Henrik

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hella Barcos, 16. februar 2014 kl. 20.38

Hej Lars-Erik. Det kan vi sagtens finde ud af. Jeg har vidunderblomst frø i 3 farver. Hvid, lyserød og mørke pink. Jeg kan sende dig en blanding? Hvor bor du? Skal jeg så frø fra purpur solhat indendøre, eller kan du fortælle mig hvordan du har gjort det?
Tak for nu.
Vh. Hella

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars-Henrik Christensen, 17. februar 2014 kl. 21.07

Hej Hella.
jeg har sået dem i potter inde i marts og på friland i maj. Begge dele med gode resultater.
Hvis du sender mig en privat besked med adressen, så sender dig en pose frø. Hvor mange kunne du tænke dig? Eller hvor stort et område ønsker du at beplante med solhat?

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hella Barcos, 17. februar 2014 kl. 22.54

Hej igen, kunne godt tænke mig at beplante 1 kvm, så hvor mange planter skal jeg have til det? Tak for dine tips om plantning. Hvor mange frø ønsker du fra mig? Hvordan sender jeg dig en pb? Vh. Hella

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 18. februar 2014 kl. 9.40

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 18. februar 2014 kl. 9.41

Kulde - ikke kilde... Naturligvis...

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hella Barcos, 18. februar 2014 kl. 12.03

Hej, tak for dit tip Freya!

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 18. februar 2014 kl. 12.06

Det var så lidt. Jeg selv sået dem ude, og er spændt på om de kommer op. Vil nu overveje at flytte dem ind i løbet af marts på min gulvvarme.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hella Barcos, 25. februar 2014 kl. 19.39

Hej igen Lars Henrik. Hvis du sender mig en mail, så kan vi bytte adresser med hinanden og få sendt frø.
hella1nurse@gmail.com
vh. Hella

Nyt svar til emnet »Purpur solhat og hvid solhat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Purpur solhat og hvid solhat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider