Forum

Peberrod gives bort

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Holm, 31. juli 2013 kl. 14.02

Hej, jeg har overtaget en meget gammel have der ikke har været passet de sidste 4 år. Her faldt jeg blandt andet over et enormt bed med peberrod. Vi kæmper nu for at få lidt 'styr på rækkerne', men peberrod er vidst ikke sådan lige at slippe af med :-) Hvis nogen vil have et par af de nye skud jeg pt. kan fjerne dagligt giver jeg derfor gerne væk.
- Jeg bor mellem Horsens og Juelsminde.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. august 2013 kl. 19.47

Vil gerne bytte med "Shrek-øren" altså "horntree", den er nem at holde og en sukkulent i familie med paradistræ/tykblad og pengeurt. Den bliver stor, hvis den gødes og ompottes i en stor potte. Ellers har jeg "væddeløber" stribegræs, hvis det er noget?Eller en rød hippeastrum måske?

Ellers bytte med haveplanter, jeg har nogen fine Sct. Hansurter med store rødlilla blomster. De elsker sol og tør jord.

Mvh
Tine

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Holm, 9. august 2013 kl. 13.28

Hej Tine, jeg behøver intet til gengæld. Hvis du kan kigge forbi og hente er du velkommen :-) kunne for eksempel være i dag, lørdag tidlig formiddag eller i løbet af søndag :-)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. august 2013 kl. 18.02

Åh, men bytte fordi, jeg ikke selv kan hente. Det er for langt på knallert/med offentlig transport.

Derimod kan jeg sende noget, eller betale porto? Et stykke rod er fint nok, det kan jeg selv plante. Det andet er: Jeg har grønne fingre, så de der planter, har jeg til overflod, og de er ret nemme at dyrke (synes jeg).

Mvh
Tine

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mona Skaaning Larsen, 12. august 2013 kl. 11.53

Hej Tine. Vil du evt sende lidt til mig?? Jeg betaler selvfølgelig portoen. Jeg bor på Sjælland. :D

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 12. august 2013 kl. 16.43

Jamen selvfølgelig! Hvad vil du have?

Jeg har også en slægtning til Aloe Vera (den er nu bare grøn- og virker nok ikke ligesådan), den skal deles om snart. Og er en pæn og nem sukkulent.

Mvh
tine

Nyt svar til emnet »Peberrod gives bort«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Peberrod gives bort

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider