Skrevet af: Johnny Jorsal, 23. juli 2013 kl. 10.13
Jeg købte 3 pakker ( 6 stk ) georginer i foråret, satte dem til forspirring lidt tidligt, og kunne deraf høste en masse stiklinger. Noget må være kikset under vejs for kun 6 blev til noget, nevermind det bliver bedre til næste år. Men nu er jeg jo blevet helt vild med georginer, og har besluttet mig for at jeg vil have rækker i køkkenhaven med georginer ( vi starter nok med en ) og derfor vil jeg hører til om man bare kan plukke hovedet af georginerene når de begynder at blive grimme og ligge dem til tørre, også høste frø deraf eller hvordan hvis vi snakker frø?
Skrevet af: Bente Madsen, 23. juli 2013 kl. 12.08
Jeg har ingen erfaring med fine forædlede georginer, men har sået vilde georginer fra Camilla Plum af egne frø. Jeg lod blot nogle hoveder sidde lidt længe, tænkte frøene skal nå at modne. Hovederne er ret våde, så jeg pillede dem lidt fra hinanden så de tørrer hurtigere. Såede næste forår, nu er de næsten lige så store som de overvintrede knolde.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Frø fra georginer