Skrevet af: Henning Binderup, 1. maj 2013 kl. 9.25
Jeg kan godt bruge en smule spiredygtig byg eller havre sådan en 50-100g. så jeg kan lave mit egen katte græs. Jeg bor midt inde i København i år så det er ikke lige sådan at gå ned til den nærmeste landmand eller andre der måske har lidt liggende.
Jeg har lidt at bytte med, bla. mine Tobaksfrø (se mine tidligere indlæg) selv om det er for sendt at komme i gang i år med tobak, men så ville i jo have frø til næste sæson. Jeg har frø til en super potent vild Perikon, meget tung i olier . Så har jeg Vermiculite og kokosjord (bedre kendt i det store udland som coco coir) som jeg kunne lave en lille pose af, kokoses vokser meget i volumen når der kommer varm/kogende vand på. Det er noget af det bedste så/spire jord der findes -efter afkøling naturligvis- men er også godt til jordforbedring. Omend i mængde jeg kan sende er der vel kun nok til en potte eller tre, selv om det er meningen at man blander det med din alm. potte muld. Men om men bruger det som så jord eller jordforbedring så er man de erfaringer rigere næste år.
Jeg er naturligvis også frisk for at betale for det, det gør det hele mere enkel, men da dette er bytte delen af forumet ville jeg da lige nævne nogle bytte muligheder.
I klikker bare oppe på mit grønne navn, så kan i sende mig en privat besked.
Hv.
HB.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Byg eller havre til kattegræs