Skrevet af: Henry Gregersen, 9. oktober 2012 kl. 22.05
Jeg har en stor flot blomst som jeg har fået at vide er en fløjlsranke - jeg synes ikke rigtig jeg kan have den mere - dels på grund af størrelsen og dels fordi den først begynder at få blomster nu i start af oktober - er der en der lige ønsker sig sådan en ?
Den skal stå frostfrit.
Skrevet af: Lis P., 10. oktober 2012 kl. 6.57
Fløjlsranke/Colummea er en rigtig flot plante Henry, har du ikke mulighed for at have den et andet sted, den kan tåle temp. ned til 15 grader.
MVh
Lis
Skrevet af: Henry Gregersen, 10. oktober 2012 kl. 7.09
jeg har haft den i 6 år - og har prøvet alt muligt for at få den til at blomstre om sommeren hvor den står ude - ja den er rigtig flot og synes at det vil være synd at lade den fryse væk - den er gratis.
Skrevet af: Michael Kaufmann, 10. oktober 2012 kl. 7.45
Hej Henry
Hvor bor du henne ? for jeg kunne godt tænke mig den, for jeg synes også det er en meget flot blomst
mvh. Michael
Skrevet af: Henry Gregersen, 10. oktober 2012 kl. 11.38
jeg bor i ikast
Skrevet af: Lis P., 10. oktober 2012 kl. 12.29
Det er langt at køre efter en plante.
Skrevet af: Henry Gregersen, 10. oktober 2012 kl. 13.09
Ja det kan jeg godt se når du bor i Randers.
Jeg har også 3 opstammede klokketræer for meget det er 3 forskellige røde farver på ca 1 meter.
Desuden har jeg Vidunderblomst i flere farver både knolde og frø.
Jeg har også Salvie Patens knolde i overskud. Samt meget andet forskelligt. Bl.a. Hortensia Endless Summer og Hortensia paniculata.
Så hvis du har noget at bytte med ?.
Skrevet af: Lis P., 10. oktober 2012 kl. 15.13
Henry kan vi ikke bytte med en Imaptiensknold af Flanaganie og så en Salvie Patens knold de skal opbevares ens, jeg har selv masser af knolde af vidunderplanten, jeg har enda en med linefarvet bladløv som jeg har byttet mig til iår.
MVh Lis
Skrevet af: Henry Gregersen, 10. oktober 2012 kl. 15.39
Den vil jeg gerne bytte med.
Jeg ved ikke om du har frø/planter af nogle af disse så vil jeg gerne købe/bytte.
Skælhoved.
Himmelblomst.
Løvehale.
Foldblad.
Montbretia.
Hjertetræ.
Kvan Angelica.
Mjødurt.
Sølvlys Brunetta.
Trompetblomst.
Jeg sætter Fjøjlranken ind nu - så kan vi jo se om vi finder ud af noget. Jeg synes bare at det er en skam at den bare skal fryse væk hvis der er en der har den på "ønskelisten"
Skrevet af: Lis P., 10. oktober 2012 kl. 16.32
Henry hvilke montbresia skal det være, jeg har flere slags, prøv at kikke min havetråd på forumet der ligger der billeder af dem mener jeg.
Jeg ser lige hvad jeg har tilbage af planter
Skrevet af: Henry Gregersen, 10. oktober 2012 kl. 17.05
Det er den der hedder montbretia masoniorum jeg er på udkig efter.
Jeg har stjerneskærm rød og alm.
Kinesisk ridderspore som alle burde have.
Alm. Ridderspore lysblå og mørkeblå.
Silkeplante Aslepias.
Blå Anemone.
Engblomme.
Prydløg ca. 40 cm. kan ikke huske navnet.
Brændende kærlighed.
Gul solbrud.
Blåkant.
Høj gul lilje.
Nellikerod
Hosta spraglet.
Du har sikkert de fleste.
Skrevet af: Henry Gregersen, 11. oktober 2012 kl. 7.04
Jeg har også 2 andre Hortensia den ene stammer fra en stor blå plante den anden fra en stor tofarvet blå/hvid. Desuden har jeg 2 røde sommerfuglebuske stiklinge fra foråret men der er blomster på nu samt en alm. som har sået sig selv.
Hvis der er en der vil bytte med andre planter villedet jo være fint - jeg bor i Ikast.
Skrevet af: Lis P., 13. oktober 2012 kl. 16.12
Henry send lige din adresse hvis du stadig er interesseret i den Imaptiensknold, jeg vil ikke køre til Ikast for at bytte den, vi har et postvæsen som vi må støtte engang imellem.
Hilsen
Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > »Fløjlsranke«