Forum

Nogen der skal bruge Pereskiopsis?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henning Binderup, 11. september 2012 kl. 8.47

Jeg skal til at pode kaktus på Pereskiopsis og får ved den anledning en stikling til overs. Jeg fik selv min første foræret, så det er vist tid jeg giver en vider. Vokser hurtigt, næsten umuligt at slå ihjel og er nem at lave stiklinger af. Det eneste de ikke kan lide er kulde, så det er ved at være sidste udkald hvis den skal med posten.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 11. september 2012 kl. 9.14

Du skal nok fortælle at det er en bladkaktus , og ikke en "rigtig" kaktus , men en ret kedelig bladplante som aldrig blomster i fangenskab , har selv pereskia som ligner den meget.........................

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Binderup, 11. september 2012 kl. 10.38

Om de er kedelige er vel en smags sag? Det er rigtig nok at de fleste ikke dyrker dem for deres udsenen, men som pode stok til kaktusser hvilket er overraskende gode til. Og nettop fordi de så sjælden blomstre og giver frø er det jo oplagt at give en stikling vider så planten (det er i øvrigt en rigtig kaktus med torne og det hele) kan blive udbredt.
Jeg kan forstille mig at din Pereskia ligner Pereski-opsis.
Opsis=synet eller ligner, på græsk :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 11. september 2012 kl. 11.46

Henning her vil jeg godtnok holde med dig, her er det potteroser, kalnchoe og hvad der nu ellers findes af potteplante de kedelige, men det er jo en smagssag
Jeg sender dig lige en PB
MVH
Lis

Nyt svar til emnet »Nogen der skal bruge Pereskiopsis?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Nogen der skal bruge Pereskiopsis?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider