Skrevet af: Steffen Jensen, 5. juli 2012 kl. 19.59
Jeg er på udkig efter rigtig dybe og smalle potter som er velegnet til at så træer i med pælerod.
Jeg har iforvejen nogle hundrede 1,5l plastpotter som er helt nye. Disse bytter jeg gerne med hvis du evt kan bruge dem.
Nogen som kan hjælpe her???
Skrevet af: Anne Demant, 5. juli 2012 kl. 20.11
Hej, Bare et forslag: kan du ikke bruge mælkekartoner til dine små træer?
Skrevet af: Steffen Jensen, 5. juli 2012 kl. 20.18
Måske, men da de skal stå i dem 1-2år er det nok ikke at foretrække.
Ellers fin ide.
Skrevet af: Boi Jensen, 6. juli 2012 kl. 8.01
Hej Steffen
Der findes "rosenpotter" som er meget slanke plastpotter, de findes i flere størrelser. Ellers er der "potteposer", som også findes i flere størrelser, endda nogle meget lange og slanke. Bruger du de almindelige 3½ liter potter, giver det heller ingen problemer til pælerødder, men lige gyldigt, hvad du vælger, vil du få problemer med at rødderne kører rundt, så snart der er gået 2 måneder i vækstsæsonen. Lange potter løser ikke det problem, da rødderne vil søge ud til kanten af en hvilken som helst potte, da her er varmest og vandet er også hovedsagligt der.
Det kan så betyde at rødderne skal beskæres eller trækkes ud ved plantning, de må i hvert fald ikke fortsætte i "rundkørsel", så får de ikke så godt fat, at træet kommer til at stå ordentlig fast i en fart.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Potter til pælerod