Forum

Så- og Priklejord

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 6. april 2004 kl. 16.55

Forleden dokumenterede en professor i en udsendelse på DR-TV, at den eneste forskel på plantesække og sække med beriget spagnum fra firmaet Pindstrup er prisen.

Indholdet er nemlig identisk.

Indslaget i udsendelsen Rabatten viste, at der er en del penge at spare ved at købe plantesækkene på tilbud. Det er typisk på omkring 50 kroner for 5 x 50 liter.

Desværre blev der ikke i indslaget foretaget en egentlig kvalitetsvurdering af produktet.

Formålet var udelukkende en prissammenligning.

Jeg tilhører kredsen af folk, som foretrækker at købe jord til såning og prikling fremfor diverse eksperimenter.

Jeg har haft hænderne i mange forskellige produkter. Det har jeg overlevet, men mange af mine dyrt indkøbte frø er afgået ved døden.

Jeg vil påstå, at det nævnte firma, der har en dominerende position på det danske marked, tilbyder almindelige mennesker en gang sjask, når det drejer sig om Så- og Priklejord.

Ærgerligt er det, fordi samme firma sælger en ganske anden kvalitet til de professionelle gartnere.

Heldigvis er det blevet muligt for almindelige folk at købe det professionelle produktet i form af blandt andet Færdigblanding 1 og 2 hos Landlyst Planteskole i Vendsyssel.

Det skyldes et meget stædigt initiativ af gartner Henrik Arildskov, der er tilknyttet Det grønne Rejsehold, som TV Nord's seere kan følge hver anden uge.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Så- og Priklejord«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Så- og Priklejord

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider