Forum

Blomster til sydvendt mur

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 4. april 2004 kl. 23.20

Jeg bor på et kollegie hvor jeg har fået lov til at plante blomster langs husmuren. Muren vender mod syd og er laksefarvet, jorden er tør og hård, og haveredskaber har vi ingen af.

Jeg søger derfor frø der bare kan strøs ud uden det store forarbejde eller vedligeholdelse, blomsterne skal farvemæssigt passe til bygningen og de skal blomstre i lang tid.

Jeg har selv tænkt på morgenfruer, men er lidt i tvivl om det står godt til den laksefarvede mur.

Forlag/kommentarer modtages gerne!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 6. april 2004 kl. 11.16

Der findes mange forskellige farver morgenfruer- og nogle af de blandinger der uden alt for mange skrappe gule ville være fint- men jorden skal nu løsnes lidt og luges- også til morgenfruer- og vis de skal blomstre længe skal der også vandes og visne blomster skal nippes af. Måske var et par hvide kongeljer også sagen – hvis jorden ikke er for tung og våd når det regner. De er flotte og blomstre ikke hele sommeren -men det er tilgivet når man ser hvor flotte de er. Mine står i knastør jord uden sårlig meget pasning-
Måske skulle du køe en lugeklo eller lign- til at løsne jorden og luge med.

Held og lykke.

Henriette

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 7. april 2004 kl. 21.08

Tak for tippet med de forskellige slags morgenfruer; jeg kendte kun de gule og orange, men har nu købt en blanding i Kvickly der skulle give blomster i pastelfarver.

Jeg er meget glad for liljer, men det ville nok blive for dyrt at plante; det drejer sig om ca. 70 meter og blomsterne skulle gerne stå tæt.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Hoffmann, 9. april 2004 kl. 0.11

Hvis du er tålmodig, kunne du også ved siden af morgenfruerne forså stokroser i din vindueskarm. Det er en staude og når den endelig er plantet, kommer den igen og igen år efter år. Det er ikke så svært at så egne stauder, – så følg bare anvisnignerne og prøv.

Nyt svar til emnet »Blomster til sydvendt mur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomster til sydvendt mur

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider