Forum

HJÆLP – jeg vil gerne plante nøddehegn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kim Bruhn, 1. februar 2012 kl. 19.27

Vi har sommerhus på naturgrund. Der er noget forskellig jordbund, nogle steder sandpuder under overflademuld - og i den ene ende (den lavt liggende) af grunden, der skråner 4-5 meter fra den ene ende til den anden, er der våd jord i våde perioder.
Er det muligt at plante nøddehegn i sådan en jordbund?
Og der er bestemte arter der bør foretrækkes?

Vi satser ikke på egentlig høst - og vil være glade for, hvis de egern der er får glæde af nødderne ....

Hvor kan man købe planter?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 2. februar 2012 kl. 18.04

Hvis du køber alm.skovhassel kan du jo prøve at plante, uden at det koster en bondegård.
Du kan købe den i bundter med 25 stk. Det er det billigste og dem får du i skovplanteskoler. Spørg om de sælger til private og sender.
Anne Marie

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 2. februar 2012 kl. 23.42

Hej Kim.

Prøv at kigge på skovplanter.dk - vi købte 2 forskellige slags træer hos dem sidste år og var meget tilfredse (de er billige, sender træerne godt pakket ind og man kan betale med dankort på hjemmesiden).

Men husk, at de kommer som barrods i sække, så i skal være klar til at sætte dem hurtigt i jorden.

MVH
KarinP

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Bruhn, 3. februar 2012 kl. 9.01

Tak for 2 fine og nyttige svar .... :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 3. februar 2012 kl. 11.44

Hej Kim
Du kan også få dem her - og samtidig få nogle sorter i storfrugtede sorter med. Selvom du gerne vil fodre egern, kunne det jo også være, du selv fik smag for de storfrugtede hassel, der også sælges barrods og på den måde er til at betale. Nogle gange har jeg også mindre planter, der kan fås billigere end de omplantede.
Husk ikke at plante dem for tæt, de bliver med tiden over en meter i diameter ved roden, når de bliver klippet ned. Derfor vil en planteafstand på ca. 2 meter være passende.
www.de-gamle-sorter.dk

Nyt svar til emnet »HJÆLP – jeg vil gerne plante nøddehegn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > HJÆLP – jeg vil gerne plante nøddehegn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider