Forum

Problem med plæneklipper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Moth, 17. august 2011 kl. 21.59

Jeg har en motorplæneklipper som er ca.5 år gammel som altid har startet efter et ryk.
Nu starten den og går i stå efter 5 sekunder.
Jeg har cheket tændrør og bencin beholdning, begge dele er ok.
Jeg fyldte nyt bencin på inden jeg startede maskinen i lørdags. Kan bencin miste sin "ydeevne" efter at have stået i en dunk sommeren over?

kan det være problemet ?
PS: jeg har absolut ikke forstand på en motor.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peder G., 23. september 2011 kl. 12.43

Ja, det kan sagtens være problemmet. Jeg har arbejdet proffessionelt med at repararere plæneklippere i 24 år.

Prøv med noget frisk bensin, ellers skal du bare vende tilbage hvis det ikke erdet der er problemmet.

Så skal jeg nok prøve at hjælpe dig.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Ernst, 10. oktober 2011 kl. 16.21

Hej Jørgen

Efter 5 år så så ville jeg helt sikkert prøve at skifte tændrør. Selv skifter jeg altid hvert andet år. Og ved samme lejlighed bør du også checke olien og skifte den, hvis du ikke har gjort det I de fem år du har haft den.

Har personlig aldrig haft problemer med benzin der blot har stået sommeren over, med mindre beholderen har stået så der har dannet sig meget kondensvand.

/Erik

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 20. november 2011 kl. 17.48

Hvad er det for en type plæneklipper.
Prøv næste gang den skal startes at trække løseligt i snoren nogle gange, 3 - 4 gange langsom uden at forvente, at den starter.
Derefter starter du den med et hurtig træk som du plejer, måske det hjælper, måske er det fordi den skal have benzin suget op, og det gør den så derved.
Et godt råd er ny olie hvert år, kig på tændrøret, rens den med stålbørste eller sandpapir (platinfil) og se efter om der er ca, o,4-0,6 mm gab.

Nyt svar til emnet »Problem med plæneklipper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Problem med plæneklipper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider