Forum

Har du dræbersnegle i haven?

  Skriv nyt svar

Skrevet af: Anonym bruger, 27. juni 2011 kl. 17.30

Slettet af administrator 17. maj 2023 kl. 15.32.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. juni 2011 kl. 20.12

Nej jeg har ikke fundet nogen iår og sidste fandt jeg måske 5 snegle så jeg kan ikke sige jeg har dem, alle mine planter står grønne og frodige lige fra mine mange hosta til alle mine geoginer

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. juni 2011 kl. 22.17

Sidste år så jeg en enkelt dræbersnegl i haven, i år er der ikke dukket en eneste op endnu. Her er mange vinbjergsnegle i området så det er ikke utænkeligt at de gnufler snegleægene i sig.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 27. juni 2011 kl. 23.20

Dræbersneglene kommer man nok i sådan uden om. Der er tale om en inversiv art, som fra naturens side ikke har hjemme i Danmark. Aligevel er den endt her. Ja, herrens veje er urandsagelige.

Kærlig hilsen Johan Præst.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 28. juni 2011 kl. 15.41

Jeg har fået rigtigt mange her den sidste måneds tid og det er gået hårdt ud over nogle Dahlia jeg havde plantet ud. Jeg troede faktisk at de var næsten forsvundet tidligere i år, for jeg havde ikke set nogen det meste af foråret, men så kom de altså lige pludseligt i stort antal her slut maj/start juni.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 28. juni 2011 kl. 15.48

Det er nemlig rigtigt, JOC, man må bekæmpe dem effektivt, for at komme dem til livs, hvis man må redde sin have.¨

Kærlig hilsen Johan Præst.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. juni 2011 kl. 17.40

Hej Johan Præst -

fint, at du er positivt anlagt - men hvis du ikke har noget konstruktivt og relevant at komme med i forhold til debatten, skulle du måske bare nøjes med at læse den?

Det virker en anelse irriterende, at du bare tæppebomber havenyt med en masse stort set ligegyldige indlæg...

Mvh
Anja

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. juni 2011 kl. 21.59

Helt enig, Anja.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 28. juni 2011 kl. 22.30

går dræbersnegle i georginer for min far her en hvor den er næsten ikke er blade på mere

det skal siges at der står en lige ved siden af der stå grøn for frodig

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 29. juni 2011 kl. 0.36

Hej Anja, tak for dit indlæg som jeg dog ikke er enig i. Dræbersnegle er dog et alvorligt problem, som skaber problemer for mange. Dette søger jeg at afhjælpe ved at komme med mine informative indlæg.

Kærlig hilsen Johan Præst.

Nyt svar til emnet »Har du dræbersnegle i haven?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Har du dræbersnegle i haven?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider