Forum

Skyggegardin

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 6.32

Hej.
Nu har jeg købt gardisette gardin til den ene side af drivhuset….mon det er nok?
Naboen har nemlig haft det rigtige plastik på sit og det var ikke nok…han kalker nu.

1 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. juni 2011 kl. 7.03

Maj-Britt jeg har trukket en wire i hver side (lige inden taget) og en i toppen af drivhuset, derefter har jeg syet noget billigt tyndt stof sammen, trukket det op over wiren, og sat det fast med et par klemmer, så er er hele taget dækket, og et lille stykke ned i hver side(ca25 cm), jeg kan tage et billed af det så du kan se hvordan det ser ud.

2 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 13.35

Hej Lis .
Jeg tror det er samme ide som min..har dog ikke sat det op endnu da jeg ikke vidste om det var nok.....om der skulle skrappere midler til for at holde noget af solen ude.
Men mon dog ikke det er nok ?
Har læst her et sted at der skal kunne komme lidt sol igennem....
Drivhuset står i fuld sol hele dagen.
Vil meget gerne se et billed af din kreation ;0)
Jeg tænkte på at købe de der spiraler som man brugte meget førhen...så kan jeg trække det fra midt på..og ud til siderne.

3 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 15.15

UPS !
Lige et "begynder " spørgsmål...
Hvor store skal f.eks tomat planterne være inden de plantes ud i kapilær kasserne ?
Er bange for mine er for små så de ikke kan suge vandet endnu....

4 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. juni 2011 kl. 15.52

Maj-Britt nu gør jeg ikke så meget i tomater, vore tomater er plantet direkte i drivhuset.
Her ser du mit gardin, det er tyndt, solen trænger ikke gennem, men der kommer stadig lys ned i drivhuset, jeg har 3 små drivhuse ved siden af hinanden, og det er det miderste der er gardin i, ellers så bliver mine bladkaktus stegt

5 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. juni 2011 kl. 16.46

Hej Maj-Britt -

både Gardisette og tyndt hvidt stof fungerer fint - det hvide reflekterer varmen tilbage, så temperaturen ryger nogle grader ned - men du skal stadig lufte ud, så meget du kan, når det er varmt.

Du kan også dele dit gardin op i flere baner - så er det mere fleksibelt at regulere med. Det har jeg gjort med mine, og det fungerer fint!

Jeg har ikke så meget styr på kapillærkasser, men hvis dine tomater er meget små, kan du jo bare vande dem fra toppen i starten - det er i hvert fald en god idé at få dem plantet ud nu.

mvh
Anja

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 17.30

Hej Lis og Anja.
Hvor er det dejligt at der er nogen kyndige behjælpsomme mennesker som jer , der gider at svare begyndere som mig. TAK .
Lis...det var præcis sådan jeg havde tænkt mig at gøre..bare med 2 baner.
Og Anja.. ja selvfølgelig...jeg vander da bare ovenfra en uges tid.
Kan bare ikke forstå at naboen ikke syntes det var nok med hans professionelle plastik gardin.....
Mange tak for jeres svar...endnu engang (der kommer nok flere spørgsmål hen ad vejen ;0) )

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. juni 2011 kl. 20.00

Maj-Britt jeg har også syet to baner sammen sømmen er midt på den wire som ligger i kip af drivhuset

8 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 22.17

Hej Lis !

Ja det kan jeg se.....men jeg har kun købt til den ene side af drivhuset.....er det dumt?
Skal jeg købe mere så jeg laver "telt" som dig...
Ah...ha......måske er det det der er gået galt for naboen så....
han har kun i den ene side jo!
Tror lige jeg invisterer i 4 meter mere af det gardinstof...ik?
Så jeg har i begge sider....

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 7. juni 2011 kl. 22.18

PS.
Mit drivhus er 7.5 kvm....
Men jeg er allerede rigtigt glad for det.....:0)

10 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. juni 2011 kl. 22.39

Det kommer an på, hvordan dit drivhus vender - jeg har også kun i den ene side, hvor solen brager ned fra kl. 13 og resten af dagen...

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. juni 2011 kl. 22.42

For resten - mine baner er netop ikke syet sammen. så kan jeg flytte på dem enkeltvis efter behov. De er en meter brede, så det passer med en stribe glas i mit drivhus. Lige et billede herunder, som viser det...

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 8. juni 2011 kl. 7.17

Hej igen.
Anja...hvad er det for noget tag du har ?
Mange tak for de meget brugbare svar til jer begge.
Jeg prøver med det jeg har købt først..så må jeg se om det er nok.
Men det er en sød og god ide syntes jeg.

13 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 8. juni 2011 kl. 7.41

Jeg tror det er polykarbonat, det holder også lidt af solen ude, fordi jeg har skyggegardin i hele taget er fordi jeg har fuld sol på mine 3 små drivhuse hele dagen på det nederste der er skygge fra en uægte jasmin

14 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 8. juni 2011 kl. 8.19

Hej Lis!
Jeg skal da love for du har mange kaktusser....
Jeg er nødt til at sætte det på fra taget og ned også.
Fuld sol.
Nu leder jeg efter hylder til drivhuset.....Har nemlig en hel side hvor der ikke kommer høje planter.

15 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 8. juni 2011 kl. 11.09

Ja jeg har ca 300 bladkaktus, er netop ved at sætte dem i drivhuset, jeg har ikke hylder men borde der er lavet i trappefacon, samt en lang lav reol.
Men man kan godt købe hylder det ved jeg da nogle af mine brugere har, men hvor de er købt ved jeg ikke.

Nyt svar til emnet »Skyggegardin«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skyggegardin

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider