Forum

Regnvandsopsamling fra zinktagrender

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 1. juni 2011 kl. 9.16

Vi har langt om længe fået indkøbt en mængde regnvandstønder til opsamling af vand til primært alle vores krukker på terrassen.

Men, men, men, hvor pokker får man fat i det rør der skal sidde i nedløbsrøret når det er af zink? Jeg har prøvet diverse byggemarkeder, samt at google på nettet, men uden held. De rør i plast man kan købe duer ikke til zink, selv om diameteren er den samme. Er der nogen der har erfaring med dette og kan fortælle mig hvor de kan købes??

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 1. juni 2011 kl. 10.05

Ja det kan man da købe hos en blikkenslager, de lever jo af det.
Og ikke alt i denne verden er jo lavet som "Gør det selv-materialer".

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 1. juni 2011 kl. 19.57

Ang. aftapningsrøret kan det købes samme sted, hvor man køber tønderne, røret skal have samme omkreds som nedløbsrøret, så passer de sammen, man skal blot save et stykke af nedløbsrøret, så det svarer til aftapningsrørets længde, minus de to kraver.
Hilsen Henry G.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 1. juni 2011 kl. 20.57

Prøv at søge på "vandudviser zink", i google, billedsøgning :-)
Mvh Michael

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 3. juni 2011 kl. 21.31

Tak for jeres svar. Man kan faktisk ikke købe noget der duer til zink der hvor man kan købe tønderne...........undrer mig meget da vi vel ikke kan være de første med zinktangrender der ønsker at samle regnvand???? Nå, men blikkenslageren bliver for dyr, så jeg vil følge Michaels råd og google. Rigtig god weekend i det skønne sommervejr.

Nyt svar til emnet »Regnvandsopsamling fra zinktagrender«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Regnvandsopsamling fra zinktagrender

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider