Forum

Ødeland og gnier

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 7. marts 2004 kl. 15.56

Jeg er måske lidt af en ødeland, når det drejer sig om haveredskaber, frø og den jord, jeg forkultiverer/prikler i.

Det er min absolutte overbevisning, at man på disse områder ikke må gå på akkord med kvaliteten.

Senest har jeg spenderet 350 kroner på en bekæresaks af mærket Felco efter i årevis at have taget til takke med sakse i diverse lavprisvarehuses 20–25 kroners kasser.

Der er en helt utrolig forskel, idet den dyre saks i modsætning til de andre ikke efterlader flossede kanter.

Omvendt er en jeg en gnier, når det drejer sig om bakker, potter og kasser med videre.

Jeg har stort set ikke brugt en krone på plastpotter i diverse størrelser i flere år. I nogle havecentre er der altid en dynge brugte potter. Jeg har i værste fald betalt en 10'er til kaffekassen for en pæn stak.

De får dog en tur i vaskebaljen med en brun sæbe-opløsning, inden jeg bruger dem.

Alle slæber flamingokasser hjem fra butikkerne til forskellige formål, så deri er der intet nyt.

Til gengæld har jeg senest hittet en mulighed for gratis og særdeles fremragende såbakker.

Blandt andet service-stationer er ved at blive begravet i tomme klare plastbokse, når indholdet af slik er solgt. Nogle af dem har en så fremragende kvalitet, at de har en påskrift, som fortæller, at de kan genanvendes til frysning af madvarer.

Jeg giver æskernes sider og bund en gang skyggepasta eller hvid plastmaling. Desuden borer jeg en fire-fem 25-øre store huller i bunden.

Jeg bruger bakkerne til blandt andet såning af forskellige grønsager og blomster til udplantning.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Ødeland og gnier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ødeland og gnier

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider